کد خبر: ۸۵۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 14 May 2020

نرخ بیکاری شهرستان صومعه سرا ۱.۳ درصد کاهش یافت

تابناک/ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا از کاهش ۱.۳ درصدی بیکاری این شهرستان در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل خبر داد.

سجاد پور موسوی اظهار داشت : سال ۹۷ نرخ بیکاری این شهرستان ۱۴.۳ درصد بود که باتلاش ها و حمایت های انجام شده  سال ۹۸ به ۱۳ درصد رسید .
وی با اشاره به در اولویت قرار گرفتن  تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام با پرداخت وام یاداور شد :سال گذشته زمینه اشتغال  یک هزار نفر با پرداخت افزون بر ۴۶میلیارد و۲۳میلیون تومان تسهیلات فراهم آمد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی از طریق سامانه کارا صورت می گیرد افزود : سال گذشته با پرداخت  ۳۵ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ۱۶۴ طرح پایدار روستایی  برای ۵۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است .
وی با اشاره به اینکه ۲۸۸طرح در قالب تسهیلات حمایتی قرار گرفته اند خاطرنشان کرد:  با پرداخت تسهیلات حمایتی با اعتبار ۹ میلیارد ۹۱۰میلیون تومان برای ۳۰۱ نفر اشتغال ایجاد شد  .
پور موسی به پرداخت تسهیلات از طریق فراگیر اشاره و تصریح کرد : برای ۸ طرح ۸۸۸ میلیون تومان پرداخت شده و برای ۱۱نفر اشتغال ایجاد شده است .

وی در ادامه با اشاره به  صدور مجوز مشاغل خانگی برای ۱۴۳ نفر سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت : به ۳۷طرح مشاغل خانگی مبلغ ۸۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و برای ۴۶ نفر اشتغالزایی شده است .
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه سرا  تصریح کرد:  سال ۱۳۹۹ با تکمیل و توسعه ظرفیت برخی دیگر از واحدهای صنعتی ۲۵۰ اشتغال پیش بینی شده است .
رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه تعاون خاطرنشان کرد: چهار تعاونی تشکیل و ۳۶ مجمع برگزار و برای این شرکتهای تعاونی‌ سه هزار و ۴۵۰ ساعت دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی افزود: در سال ۹۸ شرکت تعاونی توسعه و عمران صومعه‌سرا با قریب به یکهزار و ۲۰۰ نفر عضو تشکیل شده و جزء شهرستان‌های پیشتاز در تشکیل تعاونی توسعه و عمران بوده‌ایم .
پورموسی یادآور شد: در حوزه روابط کار در یک سال گذشته ۲۷۴پرونده برای دادخواست واصله صورت گرفته است.
وی اظهار داشت : سال ۹۸ تعداد کل مقرری بگیران این شهرستان ۳۲۳ نفر، انتقالی وارده ۱۵۰نفر، کمیته بیمه بیکاری ۲۰۱ پرونده و انتقالی صادره هم ۶۲ پرونده بوده که مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

رییس تعاون، کار ورفاه اجتماعی صومعه‌سرا  با اشاره به اینکه حوادث ناشی از کار با افزایش بازرسی‌ها کاهش یافته است افزود: ۱۰۳ مورد کارشناسی مشاغل سخت و زیان‌آور، ۶ مورد بررسی حوادث ناشی از کار، ۱۴ مورد کمیته فنی حفاظت و بهداشت کار و ۵۲۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفته است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از مراکز مهم کشاورزی و صیفی کاری در گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار