یک کارشناس تغذیه بر لزوم توجه به تغذیه مناسب در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: روزه‌داران به ویژه نوجوانان در ایام روزه‌داری نباید میوه و سبزی را از سبد غذایی خود حذف کنند.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 14 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا اظهار داشت: توجه به تغذیه نوجوانان می‌تواند در تداوم روزه ‌داری آنان مؤثر باشد و این مسئله مهمی است که باید توسط والدین مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس تغذیه بهترین مواد خوراکی برای وعده سحر را کربوهیدرات‌های پیچیده دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از حبوبات، نان سبوس‌دار، غذاهای حاوی گندم و جو و مواد دارای فیبر زیاد مانند غلات، میوه‌ها با پوست و میوه‌های خشک به دلیل دیر جذب بودن می‌تواند مدت بیشتری احساس سیری در فرد به وجود آورد به همین دلیل توصیه می‌شود در سحر نوجوانان حتماً از این خوراکی‌ها استفاده کنند.

همدانی در مورد مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها هم تصریح کرد: این گروه خوراکی به‌ هیچ‌ عنوان نباید از غذای بچه‌ها حذف شود، زیرا تأمین ‌کننده ویتامین بدن بوده و به دلیل اینکه حاوی فیبر هستند به کار دستگاه گوارش کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: خانواده‌ها باید توجه کنند در فاصله افطار تا سحر به ‌تدریج و در وعده‌های کوچک مقادیر مناسبی از میوه و سبزی‌ های خام و پخته را در اختیار روزه ‌داران جوان قرار دهند.

این کارشناس تغذیه در خصوص افطار هم تاکید کرد: استفاده از غذاهای گرم، آبکی و سبک مانند فرنی و سوپ بهترین گزینه برای افطار بوده و پس‌ ازاینکه نوجوان روزه خود را افطار کرد می‌توان از کربوهیدرات‌ها به همراه مغزها و لبنیات استفاده کرد، مثلاً نان، پنیر و مغز گردو، نان و خرما و نان و حلواشکری می ‌تواند نیازهای فرد را تأمین کند.

همدانی گفت: برای پیشگیری از کم‌آبی بدن بهتر است از یک ساعت پس از افطار تا سحر، فرد آب و مایعات رقیق مانند چای کم‌رنگ، دوغ خانگی و شربت‌های سنتی مانند شربت آب‌ لیمو مصرف کند تا دچار کم‌آبی نشود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار