نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 16 May 2020

نوربخش حاتمی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: طی روز‌های گذشته برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان قصرشیرین آغاز شده است انتظار داریم برداشت گندم در استان تا اواخر تیرماه ادامه پیدا کند؛ و تا کنون بیش از ۲۵۶ تن خریداری شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و بیش از ۹۱ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش بینی می‌شود با وجود خسارات رخ داده در اثر بارندگی‌های شدید و تگرگ، ۸۷۰ هزار تنی گندم در مزارع استان برداشتن ۶۷۰ هزار تن گندم سیلویی خریداری شود وبرآورد می‌شود امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان کرمانشاه به ۶۷۰ هزار تن برسد.

 

این مسئول در ادامه افزود: استان کرمانشاه امادگی کامل برای خرید تضمینی گندم، از کشاورزان را داردو اقدامات لازم جهت استاندارد سازی باسکول‌ها انجام گرفته و تلاش می‌شود تا حین خرید گندم هیچ حقی از کشاورزان ضایع نشود.

 

وی در ادامه تصریح کرد:در روز‌های آینده برداشت گندم از مزارع سرپل دهاب و گیلان غرب هم آغاز می‌شود و خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام می‌شود،در استان کرمانشاه ۶۶ مرکز خرید گندم درنظر گرفته شده ودر شهرستان قصرشیرین خرید تضمینی گندم در سه مرکز آغاز و قیمت هر کیلو گندم معمولی ۲۵ هزار ریال است.

 

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل برداشت قرار داریم خطر آتش سوزی، مزارع استان را تهدید میکند بر همین مبنا تمامی امکانات را بسیج کرده ایم تا در صورتوقوع آتش سوزی همکاران به طور فعال به منظور حضور در آنجا آماده باشند و همچنین خودرو‌های که در مسیر جاده تردد دارند باید از انداختن سیگار و روشن کردن آتش در مزارع کشاورزی و مراتع طبیعی بپرهیزند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار