حمیدرضا متین با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه تامین محصولات کشاورزی وجود ندارد بیان کرد: در ۲ هفته قیمت برخی محصولات روند نزولی داشته با این وجود انتظار می‌رود شهرداری چند غرفه به صورت رایگان برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 18 May 2020
رییس سازمان صنعت، معدن تجارت همدان گفت: قیمت برنج و مرغ در این استان ۲ هفته گذشته به صورت غیرمتعارف افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، متین در نشست اعضای کمیسیون تنظیم بازار اظهار داشت: بررسی وضعیت قیمت ۱۳۰ قلم کالا در قالب ۲۵ گروه کالایی از ۱۴ اردیبهشت تا ۲۸ اردیبهشت یعنی در ۲ هفته صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: قیمت برنج نسبت به ۲ هفته گذشته به صورت غیرمتعارف و به میزان ۲۴ درصد افزایش یافته و تاکنون اقدامی برای جلوگیری از خروج آن نشده است همچنین قیمت مرغ منجمد که هر کیلوگرم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود هم اینک ۲۳ درصد گران‌تر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین از افزایش ۱۰ درصدی قیمت اقلام گروه فلزات، هفت درصدی تلویزیون و محصولات لوازم خانگی، افزایش غیرمتعارف قیمت خودرو، رشد چهار درصدی انواع گوشت و افزایش ۳۰ درصدی قیمت شکر و قند در ۲۸ اردیبهشت نسبت به ۲ هفته پیش خبر داد.

متین ادامه داد: قیمت محصولات ساختمانی شامل سیمان، آجر و کاشی، فرآورده‌های لبنی، روغن، گروه کالایی حبوبات، سیگار، پوشاک، لوازم التحریر، انواع پودر شوینده، کود شیمیایی، چای، رُب، نوشابه و سموم و دفع آفات افزایشی در ۲ هفته اخیر نداشته است.

وی با بیان اینکه میانگین افزایش قیمت‌ها در این مدت زمان یک درصد بوده است اضافه کرد: در برخی اقلام نظیر تخم مرغ و گروه میوه و تره بار شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها نیز هستیم.

متین با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه تامین محصولات کشاورزی وجود ندارد بیان کرد: در ۲ هفته قیمت برخی محصولات روند نزولی داشته با این وجود انتظار می‌رود شهرداری چند غرفه به صورت رایگان برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم اختصاص دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز گفت: اختلاف قیمت‌ها در محصول پیاز، گوجه و سیب زمینی با بازار نهایی دیده شده که باید این وضعیت را متعادل کرد.

سید محمود عسگریان افزود: بر این اساس با مسوولان تعاون روستایی جلسه برگزار شد تا آن‌ها به عرضه این اقلام ورود کرده تا سود دلالان را کاهش و کشاورزان و مصرف کننده سودمند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار