رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از توقیف عملیات تخریب اراضی ملی توسط بیل مکانیکی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 19 May 2020

سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: طی بازدیدی از روستای مولان آباد سقز، تخریب‌ها و تصرفات فراوان اراضی ملی مشاهده شد که مراتع زیادی توسط اهالی این روستا‌ها تخریب و تغییر کاربری داده شده است.

او با بیان اینکه پیمانکار شرکت گاز با استفاده از بیل مکانیکی در تخریب اراضی ملی این روستا نقش مهمی داشه است، افزود: مراتب این امر، طی نامه‌ای به شرکت گاز سقز اعلام و پیمانکار خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

احمدی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا یگان حفاظت این اداره با مراجعه به روستای مولان آباد تخریب‌ها و تصرف‌ها را نقشه برداری، متخلفان را شناسایی و مراتب را به مراجع قضایی معرفی کند.

رییس اداره منابع طبیعی یادآور با اشاره به اینکه در روستا‌های همچون شیپانچو، مام سیف الدین، مزره، خاپوره ده، کیسلان، سید آباد گلتپه و چندین روستای دیگر متخلفان را شناسایی و عملیات تخریب اراضی ملی را متوقف شده‌اند، تاکید کرد: با متخلفانی که اراضی ملی را به هر نوعی تخریب می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

او به نقش مهم دهیاران در حفاظت و حراست از اراضی ملی در روستا‌های شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: دهیاران و همیاران طبیعت تخریب و شخم زدن مراتع را سریعا به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی سقز گزارش دهند تا همه با هم از ادامه صدمه متخلفان به طبیعت و محیط زیست جلوگیری کنیم.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار