در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، مقرر شد که در دو هفته آتی، پیشنهادهای عملی برای احداث چند پروژه بارانداز در مسیر فعلی راه‌آهن شیراز - اصفهان توسط یک کمیته بررسی و پس از آن عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 19 May 2020

در این دیدار که در ادامه سفرهای استاندار فارس به تهران و با هدف پیگیری مسائل این استان در سطوح ملی و کلان برگزار شد، مسائل و موضوع‌های مختلف حوزه حمل و نقل ریلی استان از جمله ایجاد ایستگاه باربری خاک نسوز و سنگ معدنی آباده و بوانات و حمل بار پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار فارس بیان کرد: انتقال بار به وسیله قطار موجب استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری انجام شده چند هزار میلیاردی راه‌آهن شیراز - اصفهان و بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه‌تر و سودآوری راه‌آهن خواهد شد.
رحیمی اظهار کرد: کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه حمل و نقل از دیگر نکات مثبتی است که توسعه حمل و نقل ریلی به دنبال دارد.

در این دیدار همچنین مقرر شد که عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافری و باری مرودشت آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

انجام مطالعات برقی کردن راه آهن شیراز_اصفهان، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر شیراز_اصفهان و شیراز_مشهد از دیگر مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل راه آهن کشورمان مطرح شد.

همچنین در این دیدار و به دنبال درخواست استاندار فارس مبنی بر راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در مسیرهای مختلف، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی موافقت کرد پس از تامین واگن‌های مناسب، قطار حومه‌ای شیراز_صدرا _مرودشت_ پاسارگاد راه‌اندازی شود.
افزون بر این مقرر شد که راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای دیگری در مسیرهای شیراز_سپیدان و شیراز_سروستان_کوار در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.
در اولویت قرار گرفتن قطعه یک و دو راه‌آهن شیراز_بوشهر و بحث و بررسی در مورد ایستگاه‌های باری راه‌آهن اقلید_یزد از دیگر موضوع‌هایی بود که در این دیدار به آنها پرداخته شد.

همچنین در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی در مورد تامین سهم الشراکت قرارگاه خاتم الاوصیا در پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان با هدف تسریع در روند اجرا و تکمیل این پروژه قول مساعد داد.

استاندار فارس در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنایع الکترونیک شیراز و شرکت آی.تی.ام. سی این استان افزود: بی‌شک این دو مجموعه علمی و دانش بنیان قادر به اجرای پروژه‌های ملی و تامین نیازهای این طرح‌ها خواهند بود و به همین دلیل تقاضا می‌کنیم چنین پروژه‌هایی به سمت این دو شرکت هدایت شود.

رحیمی گفت: این اقدام زمینه ایجاد اشتغال و پایداری فعالیت در این مجموعه‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارجاع پروژه‌های بزرگ ملی در زمینه برق و مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) به شرکت صنایع الکترونیک و آی.تی.ام.سی شیراز باعث حفظ و ارتقای جایگاه شیراز در زمینه برق،  الکترونیک و مخابرات خواهد شد.

همچنین ظرفیت‌های بی‌شمار ارتش و مجموعه‌های نظامی استان فارس و لزوم تقویت امکانات رفاهی لازم برای آنها از دیگر موضوع‌هایی بود که در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع بر آنها تاکید شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار