مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از راه اندازی 25 خانه ورزش روستایی جدید در 13 شهرستان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 20 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،صابر رحیمی در حاشیه توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی برای خانه‌های ورزش روستایی استان که امروز(31 اردیبهشت) برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به راه اندازی 25 خانه ورزش روستایی جدید در سطح استان، اظهار کرد: برای تجهیز این اماکن ورزشی که در 13 شهرستان استان راه اندازی کرده‌ایم، حدود 10 میلیارد ریال اعتبار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان صرف شده است.

وی در ادامه با تاکید بر تداوم رویکرد توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای استان در سالجاری، گفت: طی دو سال اخیر تلاش کردیم تا به منظور دسترسی آحاد جامعه به چنین زیرساخت‌هایی، توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی را در نقاط مختلف استان و بویژه در روستاها داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در کنار راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی، از اوایل سال گذشته احداث 40 زمین ورزشی را در تعدادی از روستاهای استان آغاز کردیم که تاکنون نیمی از آنها به بهره برداری رسیده است.

200 خانه ورزش روستایی داریم

جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اهمیت ورزش در سالم سازی محیط روستاها، عنوان کرد: تا چندسال پیش مسئله فقرحرکتی موضوعی بود که تنها در جوامع شهری مطرح بود، اما پیشرفت‌ها و زندگی مدرن امروزی باعث شده تا در سالهای اخیر این مسئله را در روستاها نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در کنار اهمیتی که توسعه ورزش از جنبه ایجاد تحرک و غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان روستایی دارد، می‌تواند عاملی باشد که آنها را از سوق یافتن به سمت آسیب‌های اجتماعی دور کند.

معاون ورزش و جوانان استان تصریح کرد: تا اواخر سال گذشته 175 خانه ورزش روستایی را در سطح استان راه اندازی کردیم و با این تعداد که امروز راه اندازی می‌شوند، تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان به 200 مورد رسید.

وی اضافه کرد: درصورتی که اعتبار مورد نیاز تامین شود در نظر داریم تا پایان امسال 100 خانه ورزش روستایی دیگر را در سطح استان راه اندازی کنیم.

عزیزی در ادامه در پاسخ به این انتقاد که گاها برخی از خانه‌های ورزش روستایی تعطیل هستند و درب آنها به روی جوانان روستایی باز نیست، گفت: مدیریت خانه‌های ورزش روستایی را به خود روستاییان واگذار کرده‌ایم و از هیات‌های ورزش روستایی شهرستان‌ها هم خواسته‌ایم تا نظارت لازم را بر فعالیت این اماکن داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته این را هم قبول داریم که گاها ممکن است تعدادی از این خانه‌های ورزش فعال نباشند، اما برای جلوگیری از این کار هم تدابیری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون ورزش وجوانان اضافه کرد: به منظور تحرک بخشی به خانه‌های ورزش روستایی مقرر کرده‌ایم امسال در برگزاری المپیاد ورزش روستایی روی رشته‌هایی تمرکز کنیم که در این خانه‌ها فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به پینگ پنگ، شطرنج، دارت و فوتبال دستی اشاره کرد.

وی در خصوص روستاهای داری اولویت برای راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی هم گفت: تلاش می‌کنیم ابتدا روستاهای بزرگ دارای جمعیت بالا و روستاهای محروم را پوشش دهیم و به مرور در سایر روستاهای کوچک هم چنین اماکن ورزشی را راه اندازی خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار