مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با اجرا طرح گازدار شدن ۲ هزار و ۳۸۶ واحد صنعتی در استان، گاز طبیعی جایگزین مصرف ۳۷ میلیون لیتر سوخت فسیلی شده است.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 20 May 2020

گاز طبیعی جایگزین ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع در کردستان شد 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با اجرا طرح گازدار شدن ۲ هزار و ۳۸۶ واحد صنعتی در استان، گاز طبیعی جایگزین مصرف ۳۷ میلیون لیتر سوخت فسیلی شده است.

احمد فعله‌گری روز چهارشنبه در این گفت و گو اظهار داشت: یک هزار واحد صنعتی دیگر نیز در کردستان شناسایی شده تا در قالب مصوبات شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد صنایع مشمول این مصوبه در استان تاکنون گازدار شده‌اند، اضافه کرد: تاکنون و در قالب مصوبه یاد شده، ۵۲۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

«براساس مصوبه شورای اقتصاد، واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند».

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: قرار است با گازرسانی به یک هزار واحد مصوبه شورای اقتصاد، در مجموع ۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی جایگزین مصرف سوخت فسیلی در صنایع شود.

فعله‌گری تاکید کرد: سال گذشته نیز برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده بود که ۲۲۰ مورد آن محقق شد و امسال نیز اتصال ۳۰۰ مورد دیگر به شبکه گاز در دستور کار است.

وی بر حمایت از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد و گفت: تمام زیرساخت‌ها برای گازرسانی به واحدهای تولیدی حتی در دورترین نقاط استان فراهم است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار