کد خبر: ۸۵۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 20 May 2020
سومین عرضه اولیه امسال فرابورس انجام شد/استقبال 3 میلیونی از صنایع لاستیک یزد

 

سومین عرضه اولیه سال جاری در فرابورس ایران با عرضه 10 درصد از سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در نماد معاملاتی «پیزد» و با مشارکت 3 میلیون 123 هزار و 208 کد معاملاتی رقم خورد و هر سهم این شرکت 40 هزار و 353 ریال کشف قیمت شد.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در آخرین روز اردیبهشت‌ماه، مجتمع صنایع لاستیک یزد با عرضه اولیه بخشی از سهام خود به طور رسمی وارد بازار دوم فرابورس ایران شد تا از این پس شاهد آغاز معاملات سهام خود در بازار سرمایه باشد.

این شرکت که در گروه «صنعت لاستیک و پلاستیک» قرار دارد در روند عرضه اولیه سهام خود با مشارکت گسترده عموم مردم روبه‌رو شد و 3 میلیون 123 هزار و 208 کد معاملاتی در این عرضه مشارکت کردند. در عرضه اولیه «پیزد» در حالی که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی 50 سهم اعلام شده بود به هر یک از 3 میلیون و 72 هزار و 859 ‌کد معاملاتی تعداد 14 سهم تعلق گرفت.

بدین ترتیب روز جاری از 510 میلیون سهم شرکت یزد تایر تعداد 51 میلیون سهم معادل 10 درصد روی تابلوی معاملاتی بازار دوم فرابورس رفت که 40 میلیون و 800 هزار آن امروز به عموم خریداران عرضه شد و 10 میلیون و 200 هزار سهم دیگر نیز شنبه 3 خرداد‌ماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت 40 هزار و 353 ریال تخصیص پیدا می‌کند.

مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد روز گذشته در هفتاد و پنجمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه از شروع طرح توسعه این شرکت برای افزایش تولید خبر داده و گفته بود: این طرح تا پایان سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که آثار مالی خود را بر صورت‌های مالی شرکت در سال 1400 نشان می‌دهد.

 

اسکندر ستوده، ترکیب سهامداران عمده پیزد را مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با بیش از 61 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 36 درصد و آستان قدس رضوی با بیش از 2 درصد از سهام این شرکت معرفی کرد.

او در ادامه افزود: در حال حاضر بالای 9200 حلقه تایر رادیال وانت و سواری به جز تایرهای دوچرخه و... به بازار کشور عرضه می‌کنیم و همچنین تولید رادیال‌های سیمی تحت لیسانس و امتیاز وردشتاین هلند از جمله دستاوردهای این شرکت است.

مدیرعامل مجتمع صنایع لاستیک یزد در بخش دیگری از این نشست در مورد وضعیت عملیاتی این شرکت، گفت: درآمدهای عملیاتی شرکت در سال 97 بیش از 4 هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال 98 به بیش از 7 هزار میلیارد ریال رسیده است.

شایان توجه است که از ابتدای سال جاری بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری صباتامین در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر عرضه اولیه شده بودند که در عرضه آخر با مشارکت دو میلیون و 386 هزار و 697 کد معاملاتی رکورد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه شکسته شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار