رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع در روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: نجات این اراضی از خطر آتش سوزی نیازمند مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 26 May 2020

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه خطر وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع در روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: نجات این اراضی از خطر آتش سوزی نیازمند مشارکت همگانی است.

سهراب احمدی روز سه‌شنبه در این گفت و گو اظهار داشت: باتوجه به بارندگی های امسال و وجود پوشش گیاهی مناسب و اینکه در آستانه شروع فصل گرم و خشکی هوا قرارداریم، احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به نسبت سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت حضور کشاورزان، دامداران و طبیعت گردان که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح افزود: حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری و حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کرده و در صورت مجبور بودن به روشن کردن آتش، با فاصله از درختان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اطراف محل برپا کردن آتش را از گیاهان مرتعی خشک پاک کرده و در پایان استفاده از آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و از رها کردن بطری‌های شیشه‌ای وپلاستیکی در طبیعت، از پرت کردن ته سیگار و کبریت نیم سوخته جدا خودداری کنند.

احمدی از کشاورزان سقزی خواست از آتش زدن بقایای مزارع خودداری کنند و نیروهای دولتی، انتظامی و نظامی، شوراهای اسلامی، دهیاریها، کشاورزان‌، دامداران، باغداران و همه شهروندان با مشاهده حریق، با حساسیت لازم وارد شده و برای اطلاع رسانی از طریق شماره رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه همه ما همیار طبیعت و حفاظت و حراست از طبیعت را در اولویت قرار دهیم، یادآور شد: شهروندان در صورت روبرو شدن با آتش در مزارع و مراتع، با وسایل ممکنه و دردسترس ضمن رعایت اصول ایمنی نسبت به خاموش کردن آتش تلاش کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار