رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردم باید اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که همه ویروس ها، خود را در فصل پاییز نشان می‌دهند و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 27 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اظهار کرد: مردم باید با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی بدانند که همه ویروس ها، خود را در فصل پاییز نشان می‌دهند و می‌بایست تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

او در این نشست بیان کرد: تلاش مسئولان امور آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در بخش‌های خصوصی و دولتی استان در کشور کم نظیر است، دست اندرکاران این حوزه در بحران کرونا مجموعه سلامت را یاری کرده و به منظور توسعه سلامت عمومی گام‌های ارزنده‌ای برداشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعضای ستاد مقابله با بیماری کروناویروس خواست تا اجرای صحیح مصوبه‌های این نشست با جدیت دنبال شود.

لطفی، همچنین بر استفاده عمومی از ماسک در مترو، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

او، با اشاره به انجام هزار و ۲۸۶ مورد نمونه تست کرونا طی دیروز در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به راه اندازی سیستم حمل و نقل عمومی، معاونت غذا و داروی دانشگاه برای توزیع ماسک در مترو و ایستگاه‌های اتوبوسرانی شهری هماهنگی لازم را با سازمان «صمت» انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار