رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال مواجهه با پیک جدید بیماری کرونا خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم بیماری را جدی بگیرند بی توجهی به هشدارها ما را با موج جدیدی از مبتلایان در روزهای آتی مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 27 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه دکتر محمود رضا مرادی در نشست خبری ستاد مدیریت کرونا با اصحاب رسانه اظهار کرد: سیاست دانشگاه در برخورد با بیماری کرونا بر اصولی استوار بود از جمله آموزش به مردم و آگاه سازی آنها، این کار با کمک استاندار ، فرماندار و سایر مسئولین و همکاری مردم به خوبی انجام شددومین محور بعد از بروز بیماری شعار در خانه ماندن بود که بعد از مدتی به درستی جا افتاد اما هر چه زمان می گذرد شعار در خانه ماندن کمرنگتر شد و الان مردم برای کارهای مختلف ضروری و غیر ضروری وارد شهر می شوند و به دلیل مشکلات اقتصادی بر فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند تاکید می شود .

وی افزود: همچنین جز دانشگاه هایی بودیم که بر بیمار یابی فعال تاکید کردیم و علاوه بر این موارد باید بر افراد های پرخطر تاکید کنیم. با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی مردم حاضر نیستند در خانه بمانند باید مراقب افراد پر خطر  از جمله دیابتی ها، بیماران قلبی، ریوی کلیوی و افراد مسن باشیم. وضعیت استان ما در حالت هشدار قرار دارد و باید توجه داشت ادامه دادن با این روش حتما منجر به طغیان بیماری می شود. امروز تعداد موارد بستری ما از مرز 200 نفر گذشته در حالی که امروز صبح 208 نفر بستری داشتیم و این نشانه خوبی نیست، به طور کلی تعداد موارد بستری از 140 نفر طی هفته گذشته به 200 نفر رسیده است (یعنی تعداد بیماران بستری از ترخیصی بیشتر بوده) این موارد نگران کننده است، بنابراین از مردم می خواهیم جدی بگیرند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دانشگاه از جمله درمان سایر بیماران، تدریس و آموزش دانشجویان و تامین امکانات پزشکی و بهداشتی برای کنترل بیماری، تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده و از این جهت که ما در استان هنوز به پیک نرسیدیم ممکن است با آن مواجه شویم، پس اصول بهداشتی را رعایت کنیم. در مورد بیمار یابی تعداد موارد تشخیص روزانه بین 100 تا 150 مورد است و درصد تشخیص نسبت به گذشته رو به افزایش است، خواهش جدی ما این است که مردم به همدیگر به چشم بیمار آلوده نگاه کنند تا به کنترل بیماری کمک کنند، اگر بیماری تشدید شود و احساس خطر ما افزایش یابد ممکن است تصمیمات ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی بازارها و محدودیت رفت و آمد ها شود و این بازگشت به عقب است و برای استان ما مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزایش تعداد مبتلایان سرپایی را خوشحال کننده و افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی را نگران کننده دانست و گفت: مرحله ی هشدار جدی است و نسبت به ده روز گیش وضعیت به مراتب بدتر شده است، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا بیش از 70 نامه در خصوص تخلفات موجود ارسال کرده و برای ادارات مختلف گروتکل هایی تعریف شده که موظف به رعایت آن هستند، در خصوص تعطیلی ها هم تابع سیاست دولت هستیم، در صورت بروز مشکلات عمده تر دوباره تعطیلی ها آغاز می شود با این حال تاکید من همچنان بر آموزش و رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تامین اعتبار تهیه دستگاه PCR داده شده و تا دو هفته آینده دو مورد دیگر که 96 کاناله است اضافه خواهد شد ضمن اینکه تا کنون از ظرفیت بخش های تحقیقاتی استفاده شده است.

مرادی ابراز داشت:در مورد امکانات هم کمبود تخت نداریم، حدود 160 تخت آماده کردیم، کمبود تخت، آی سی یو یا وسایل نداشتیم. در شهرستان ها هم 10 درصد تخت ها را برای بیماری کرونا گذاشتیم اضافه کنم که تعدادی از بستری ها مربوط به کرونا نیست، مثلا برخی از بستری ها مربوط به موارد حاد تنفسی است الان وضعیت استان علی رغم تمام هشدارهایی که دادیم بی ثبات نیست آنچه ما را نگران کرده بی خیالی مردم است.





 

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار