سایت اختصاصی فهما(فرهنگی هنری مساجد ایران) استان کرمانشاه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 27 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی کانون مساجد ،بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از این سایت که امروز(هفتم خرداد) برگزار شد، بااشاره به پیشینه عمیق اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد، اظهار کرد: یکی از ریشه‌های مکانی و پایگاه‌های اصلی که نخستین جرقه‌های وقوع انقلاب اسلامی ایران در آنجا زده شد، مساجد بودند.

وی اضافه کرد: در طول هشت سال دوران دفاع مقدس نیز مساجد کماکان به نقش پررنگ خود ادامه دادند و از جمله مکان‌هایی بودند که فراخوان‌هایی برای اعزام به جبهه های نبرد در آنجا انجام می‌گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بابیان اینکه در چهار دهه گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی حسنات زیادی از سوی مساجد به کشور رسیده، عنوان کرد: در مقاطع مختلف انقلاب نقش مساجد در جریان سازی و تربیت نیروهای متخصص محوری بوده و از آنجایی که فعالیت‌های مسجدمحور بر مبنای رغبت، رضا و علاقه افراد است، تاثیرگذاری بیشتری نیز در جامعه دارد و می‌تواند تحولات و جامعیت بیشتری هم به همراه داشته باشد.

وی در ادامه برلزوم تغییر در تاکتیک مساجد با حفظ استراتژی گذشته تاکید کرد و گفت: جامعه امروزی در عصر شکست تعاریف زندگی می‌کند و در این عصر جامعه متاثر از فضایی است که رسانه، دیجیتال و فناوری‌های نوین در اختیار بشر قرار داده است.

فاضلی اضافه کرد: ما نیز باید با روش‌های نوین به سمت و سوی راهنمایی و ارشاد نسل جوان در مساجد پیش برویم، هرچند که دیدارهای چهره به چهره و پای منبر نشستن‌ها هم می‌تواند مانند گذشته تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انجام چنین اقداماتی می‌تواند ما را در بهره گیری از همه امکانات برای پیگیری اعتقاداتمان کمک و رهنمون کند.

آماده اجرای طرح‌های مشترک با ارگان‌ها هستیم

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز در این نشست بااشاره به فعالیت 562 کانون فرهنگی و هنری مساجد با 30 هزار عضو در استان کرمانشاه، اظهارکرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مجازی را در سطح کانون‌های استان آغاز کرده بودیم، اما با شیوع این بیماری فعالیت‌ها در این حوزه را تشدید کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همه کانونهای مساجد استان به اینترنت و سایت فهما دسترسی دارند و می‌توانند فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید کرد: در برخی از روستاهای دورافتاده استان که حتی ماشین به سختی تردد می‌کند، مساجدی داریم که کانون‌های فرهنگی هنری آنها فعال شده‌ و به سامانه و سایت فهما دسترسی دارند.

وی بابیان اینکه کانون‌های مساجد استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترده‌ای انجام می‌دهند، اعلام کرد: این آمادگی را داریم که با همراهی سایر ارگان‌ها مانند اوقاف، سپاه و بسیج و ... برنامه‌های مشترکی را در مناطق دور افتاده اجرا کنیم و تبادل اطلاعات هم داشته باشیم.

کلات پور در ادامه بااشاره به راه اندازی سایت اختصاصی فهما استان کرمانشاه، عنوان کرد: با راه اندازی این سایت برنامه‌های فرهنگی و هنری شاخص همه کانون‌های مساجد استان در آن اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار