سخنگوی ائتلاف روزنامه نگاران هرمزگان اعلام کرد:
سخنگوی ائتلاف روزنامه نگاران هرمزگان از اعلام تشکیل و آغاز بکار ائتلاف انتخابات «خانه ای برای همه» جهت شرکت در انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 02 June 2020

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که ۱۴ روز تا برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در هرمزگان باقی مانده است، جمعی از مدیران رسانه‌ها و فعالان مطبوعاتی هرمزگان با امضا و انتشار میثاق نامه‌ای جهت ورود به کارزار انتخابات خانه مطبوعات اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمد نعمتی سخنگوی ائتلاف روزنامه نگاران هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طیسالهای اخیر برخوردهای قهری با روزنامه نگاران و رفتارهای غیر حرفه‌ای برخی افراد موجب ایجاد تنش و نگرانی برای اعضا شده است لذا تصمیم گرفتیم در این ائتلاف از همه تفکرات و سلایق دعوت به عضویت کنیم ضمن آنکه این ائتلاف را خانه‌ای برای همه نامگذاری کردیم تا در عمل هم خانه مطبوعات را محلی امن برای اعضا قرار دهیم و مطالبات همه اعضا را دنبال کنیم.

اعلام تشکیل و آغاز بکار ائتلاف انتخابات «خانه ای برای همه»

وی با اشاره به اینکه فراخوان حضور اعضای خانه مطبوعات طی روزهای آتی منتشر خواهد شد گفت: خوشبختانه این ائتلاف پیش از اعلان عمومی فعالیت خود با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است به نحوی که پیش از انتشار فراخوان عمومی مدیران ١١رسانه و ٦۷ نفر از اعضای خانه مطبوعات با امضای میثاق نامه جهت حمایت از این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف خانه‌ای برای همه با انتقاد از کارشکنی در عضویت روزنامه نگاران و حضور آنها در انتخابات پیش رو گفت: به جهت جلوگیری از ایجاد تفرقه و اختلاف فعلاً در این خصوص سکوت می‌کنیم اما بزودی اسنادی از اقدامات انجام شده در راستای مهندسی انتخابات و کارشکنی‌ها را منتشر خواهیم کرد.

وی در پایان از همه اهالی رسانه و مطبوعات استان دعوت کرد تا با امضای میثاق نامه این ائتلاف نوید بخش روزهای روشن برای پیگیری مشکلات صنفی باشند.

شایان ذکر است متن این میثاق نامه که در اختیار خبر نگار ما قرار گرفته به شرح زیر است.

میثاق نامه ائتلاف خانه‌ای برای همه

ما امضا کنندگان ذیل متعهد می‌شویم با رأی دادن به لیست ائتلاف خانه‌ای برای همه به موارد زیر پایبند باشیم.

بند ۱- در صورت حضور در ترکیب هیأت مدیره کلیه اختلافات میان مدیران فعلی و آینده خانه را فراموش کرده و فضایی مملو از وحدت و همدلی میان تمام اصحاب رسانه استان فراهم کنیم.

بند ۲- از مشاوران حقوقی خانه برای احقاق حق اعضا استفاده نمائیم و نه شکایت و زندانی کردن اعضای خانه.

بند ۳- از دریافت حق و الزحمه، پاداش، عیدی و … بعنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره خودداری کرده و هزینه آن‌را صرف اعضا کنیم.

بند ۴- از هزینه نمودن اعتبارات خانه مطبوعات جهت کارکنان ادارات و روابط عمومی‌ها خودداری کرده و آن را صرف اعضا کنیم.

بند ۵- صورت گردش وجوه نقد خانه را به صورت مستمر به اعضا ارائه داده و از انتقال وجوه یارانه واریزی به سایر حساب‌های غیر قابل ردیابی و شخصی خودداری کنیم.

بند ۶- از هرگونه سو استفاده از جایگاه خانه مطبوعات جهت جلب آگهی اختصاصی یا دریافت هزینه‌های نامشروع شخصی خودداری کنیم.

بند ۷- از ایجاد مانع برای عضویت همکاران منتقد در خانه مطبوعات خودداری کرده و خانه را به فضایی برای حضور همه تفکرات موافق و مخالف مبدل کنیم.

بند ۸- از هرگونه اعمال نفوذ، جهت مهندسی انتخابات خودداری نموده و فضای سالمی را برای انتخابات دور بعد فراهم کنیم.

 

به امید همدلی و وفاق میان رسانه‌های هرمزگان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار