کد خبر: ۸۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 03 June 2020

انقلاب ما انقلاب ولایت است/ باید امام خمینی(ره) را جامع ببینیم

تابناک/ امام جمعه لاهیجان، دفاع از ولایت و پیروی از روحانیت را خاستگاه قیام ۱۵ خرداد دانست و بیان کرد: انقلاب ما انقلاب ولایت بود؛ نه انقلاب سیاست و اقتصاد؛ لذا نهضت امام خمینی(ره) با قیام مردم در ۱۵ خرداد آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، ارزش و واقعیت هر انسان را به دانسته های او و عمل به آن دانسته ها عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) در نهاد خویش بنده خدا بود و این دانسته خود را عملی کرد و مردم پشت سر امام قرار گرفتند و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح تسلیم ناپذیر شدند.

وی امام خمینی(ره) را مهندس معمار انقلاب دانست و اظهار کرد: امام آنچه که از دین می دانست را اجرا کرد و لذا توانست به شخصیتی موثر در دنیای اسلام تبدیل شود و جهان بشریت را بیدار کند.

امام جمعه لاهیجان، با بیان اینکه بندگی خالصانه و ایمان به هدف، ایمان به راه، ایمان به مردم و ایمان به خدا در امام موج می زد، تصریح کرد: باید امام خمینی(ره) را جامع ببینیم، نه اینکه او را پنهان کنیم و فراموش کنیم و یا غلط معنا کنیم.

سلیمانی، با اشاره به نقش محوری امام در تغییر متغیرهای نظام سیاسی دنیا، ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی عقلانیت و معنویت و سیاست را با هم داشت. در واقع امام با عقلانیت به مردم بها داد و مردم را صاحب مملکت دانست و مردم را در برابر دشمنان راسخ ساخت و روح اتکا و خودباوری را به مردم تزریق کرد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه امام در سیاست، عدالت و رسیدگی به محرومان را در درجه اول قرار داد، خاطرنشان کرد: ایشان همواره به مسئولان توصیه می کرد که از اشرافی گری و تجمل گرایی دوری کنند. همچنین جامعه را به سمتی سوق داد که مسئولان از مردم و در میان مردم باشند.

وی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را موجب فروپاشی نظریات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نظریه پردازان غربی دانست و یادآور شد: امروز نسل جوان باید به خط و اصول امام توجه کند، زیرا با پدیده تخریب و تحریف امام در فضای مجازی مواجه هستیم؛ لذا جوانان خط امام را قطب نما قرار دهند تا ایشان را بهتر بشناسند.

امام جمعه لاهیجان، صحیفه امام را راهی روشن برای جوانان دانست و عنوان کرد: جوانان، خط و اصول امام را از غربت خارج کنند.

سلیمانی، دفاع از ولایت و پیروی از روحانیت را خاستگاه قیام ۱۵ خرداد دانست و بیان کرد: انقلاب ما انقلاب ولایت بود؛ نه انقلاب سیاست و اقتصاد؛ لذا نهضت امام خمینی(ره) با قیام مردم در ۱۵ خرداد آغاز شد.

وی قیام ۱۵ خرداد را زمینه ساز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نقش محوری مردم، نقش رهبری بی بدیل امام و نقش روحیه جهاد و شهادت طلبی سه مولفه قیام ۱۵ خرداد است که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، اما در بسیاری از انقلاب ها نقش مردم کامل نبوده و جنبش های کشورهای اسلامی نیز به خاطر فقدان یک رهبری واحد مصادره شده است.

امام جمعه لاهیجان، با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد به مبارزات انقلابی مردم ایران عمق بخشید، خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد فهم مبارزاتی مردم را بالا برد و مجاهدت آنان را تقویت کرد که توانستند انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار