کد خبر: ۸۵۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 04 June 2020
 

ورود خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های غیربومی به مسیر صعب‌العبور و کوهستانی آبشار لاتون آستارا ، به منظور جلوگیری از سقوط به دره و حوادث غیرمترقبه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،توحید کرم زاده ،بخشدار لوندویل آستارا گفت: آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در مناطق کوهستانی بخش لوندویل آستارا همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران است، اما مسیر پر پیچ و خم و دره‌های عمیق راه دسترسی آن، بار‌ها خطراتی برای افراد ناآشنا به منطقه ایجاد کرده است.

او افزود: ممنوعیت ورود وسایل نقلیه غیربومی به مسیر آبشار با هماهنگی فرمانداری و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و تردد پیاده گردشگران و شهروندان منعی ندارد.

بخشدار لوندویل آستارا گفت: در این مسیر صعب العبور به طور معمول خودرو‌های شاسی بلند بومی برای نقل و انتقال روستائیان تردد می‌کنند و عبور خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های معمولی، با خطر سقوط به دره و خسارت‌های جانی و مالی همراه است.

توحید کرم زاده افزود: تردد در مسیر آبشار لاتون توسط نیروی انتظامی، بسیج، دهیاری و شورای اسلامی روستای کوته کومه کنترل می‌شود و گردشگران در این رابطه همکاری کنند.

او ادامه داد: کنترل تردد‌ها علاوه بر جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره، از نظر صیانت اراضی جنگلی، جلوگیری از آتش سوزی درختان و مقابله با هنجارشکنی برخی گردشگران نیز مفید است.

کرم زاده بیان کرد: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی مسیر آبشار تصویب شده است و بخشداری لوندویل با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی، آن را اجرا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار