کد خبر: ۸۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 04 June 2020
 
بازداشت یک مدیرکل ورزشی و اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در پربازدیدهای حقوقی

بازداشت یک مدیرکل ورزشی، اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی و پیگیری پرونده «آسیه پناهی» پربازدیدترین خبرهای حقوقی و قضائی این هفته ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری است بر پربازدیدترین خبرهای حقوقی و قضائی که از سوی مسئولان و کارشناسان آن در این هفته مطرح شده است:

اولین خبر پربازدید این هفته به موضوع بازادشت یک مدیرکل ورزشی اختصاص داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بازداشت شد

دادستانی مرکز استان فارس از بازداشت مدیر کل ورزش و جوانان این استان خبر داد و گفت که بازداشت این شخص، صبح روز شنبه رخ داده است.

دومین خبر پربازدید این هفته مربوط به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران بود.

ایراد شورای نگهبان به حذف ۴ صفر از پول ملی/ تایید طرح کاهش مجازات حبس تعزیری

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح کاهش مجازات حبس تعزیری ایراداتی داشت که مجلس محترم ایرادات را برطرف کرد و عدم مغایرت آن نیز اعلام شد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار کرد: برخی از مصوبات به دلیل  فوریت، در زمان خود اطلاع رسانی شده است. تعداد ۹ مصوبه با توجه به رفت و آمد بین شورای نگهبان و مجلس دهم اشکالاتش برطرف شد و عدم مغایرتش با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام و به مجلس ارسال شده است.

کدخدایی در این نشست خبری، همچنین درباره طرح کاهش مجازات حبس تعزیری گفت: این طرح ایراداتی داشت و مجلس محترم ایرادات را برطرف کرد و عدم مغایرت آن نیز اعلام شد. این طرح در شرایط کرونایی این روزها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و نظر شورا درباره حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود و دارای ابهام است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست درباره «اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم، مدرک تحصیلی نمایندگان، قتل رومینا اشرفی، انتقاد اخیر لاریجانی به شورای نگهبان، حواشی به وجود آمده مبنی بر عدم‌ حضور احمد جنتی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، ادعای عباسی سخنگوی مجلس دهم مبنی بر شبهه مدارک تحصیلی هشت نفر از منتخبان مجلس، عزل حقوقدانان شورای نگهبان در صورت تخلف، نشست‌های اعضای شورای نگهبان در خارج از کشورو نظارت استصوابی» به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خبر پربازدید بعدی در رابطه با گزارش رییس سازمان بازرسی به رییس قوه قضاییه بود.

ماموران شهرداری به «آسیه پناهی» اسپری فلفل زدند

رییس سازمان بازرسی کل کشور به رییس قوه قضاییه در مورد پیگیری پرونده «آسیه پناهی» گزارش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام درویشیان در جلسه شورای عالی قوه قضاییه پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک آسیه پناهی زن کرمانشاهی، گفت: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند.

 درویشیان پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک زن کرمانشاهی، اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع، هم سازمان بازرسی و هم دادگستری استان کرمانشاه ورود کردند. همچنین تاکید شده که تخلفات به صورت دقیق بررسی و مستند شود و برخورد لازم صورت گیرد.

اظهارات رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی» نیز جز پربازدیدترن خبرهای این هفته حقوقی و قضائی بود.

بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی»

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، پرویز توسلی زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی، گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

وی  افزود: به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری بازداشت و نیز مشمول صدور قرار نظارت قضائی مربوط به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری شده اند.

این خبرها نیز جز خبرهای پربازدید حوزه حقوقی و قضائی ایسنا بودند.

با عامل جنایت گیلان برخورد عبرت‎‎ آموز خواهد شد

رییس قوه قضاییه با اشاره به موضوع قتل رومینا دختر ۱۳ ساله گیلانی گفت که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود و از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب ‎شناسی مسائل اجتماعی بپردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت ‎الله سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، صیانت از خط امام و مکتب سیاسی آن حضرت را وظیفه‎ای همگانی دانست و تأکید کرد: امروز ابعاد فکری امام در اندیشه و سیره عملی مقام معظم رهبری بروز و ظهور دارد و زندگی و مواضع ایشان تفسیر و تبیین بارز خط امام است.

وی همچنین در این جلسه قتل جوان سیاه‎پوست توسط پلیس را جلوه‎ای از آمریکای بی‎نقاب خواند.

۴ سال منع فعالیت و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه برای پزشک گرانفروش

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی یک پزشک متخلف به دلیل گرانفروشی، تقلب و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی در این رابطه اظهار کرد: با هوشیاری مسئولان بیمارستان و گزارش معاونت دانشگاه علوم پزشکی، تخلف یک پزشک که با صورتحساب غیرواقعی اقدام به گرانفروشی، تقلب و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه پزشکی کرده بود؛ به تعزیرات حکومتی گزارش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار