دانشگاه‌های استان اصفهان رتبه‌های برتر را در میان 100 دانشگاه برتر آسیا کسب کردند.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 04 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه صنعتی اصفهان با رتبه ۱۳۰، دانشگاه کاشان با رتبه 110 ، دانشگاه اصفهان با بازه رتبه‌ای ۲۵۱ تا ۳۰۰ و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بازه رتبه‌ای ۲۰۱ تا ۲۵۰ رتبه‌های برتر را در رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰ به دست آوردند.
پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.
روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین المللی (۷.۵) بهره جسته است. با این حال در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه بندی باز تنظیم می‌کند.
از ۲۷ کشور آسیایی اسلامی، دانشگاه‌های ۱۶ کشور در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۰ حضور دارند.
ایران همانند سال گذشته با ۴۰ دانشگاه از لحاظ تعداد دانشگاه رتبه نخست را دارد و پس از ایران، کشور‌های ترکیه و پاکستان به ترتیب با ۳۴ و ۱۴ دانشگاه رتبه دوم و سوم دارند. به لحاظ بهترین رتبه عربستان، امارات متحده و مالزی و ایران رتبه‌های اول تا چهارم را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار