با تلاش نیرو‌های محلی و محیط زیست، دو حادثه آتش سوزی در مراتع حفاظت شده نطنز و میمه اطفا شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 05 June 2020

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حادثه آتش سوزی یک هکتاری از مراتع یحیی آباد شهرستان نطنز باتلاش نیرو‌های محیط زیست و ساکنان محلی پس از حدود دوساعت حریق مهار شد.
منصور شیشه فروش علت این حادثه آتش سوری را عامل انسانی بیان کرد و افزود: همچنین در حادثه‌ای دیگر یک هکتار از مراتع روستای حسن رباط از توابع شهر میمه دچار آتش سوزی شد که با هماهنگی نیرو‌های مدیریت بحران و تلاش نیرو‌های محلی و منابع طبیعی و محیط زیست در کمتر از یک ساعت حریق اطفا و از گستردگی آن جلوگیری شد.
منصور شیشه فروش درخصوص گرم شدن هوا و افزایش احتمال وقوع آتش در مراتع و پوشش‌های گیاهی هشدار داد و توصیه کرد: گردشگران و ساکنان مناطق مرتعی به ویژه در غرب و جنوب استان الزامات ایمنی درباره حریق را رعایت کنند و از روشن کردن آتش یا رها کردن اشیا و شیشه در مناطق مرتعی خودداری کنند بطوریکه با توجه به خزان پوشش گیاهی احتمال حریق گسترده در این مناطق امکان پذیر است.
استان اصفهان دارای ۹ میلیون و ۸۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی و ملی است که جنگل‌های آن بطور عمده در دو شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار