کد خبر: ۸۵۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 08 June 2020

 

تابناک/استاندار گیلان با اشاره به اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا شرط تحقق جهش تولید است گفت: مهم‌ترین راه مبارزه با قاچاق کالا تولید محصولات داخلی با کیفیت و فراهم کردن شرایط مناسب برای عرضه آنها است.

 
استاندار گیلان: مبارزه جدی با قاچاق کالا شرط تحقق «جهش تولید» است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه ارتقاء سطح مهارت و آموزش همگانی در راه مبارزه با قاچاق کالا بسیار اثرگذار است اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق طرح جامع مبارزه با قاچاق اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای افزایش رغبت مردم جهت استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ‌سازی شود بیان کرد: یکی از راه‌های ترغیب مردم به استفاده از محصول با کیفیت داخلی فرهنگ‌سازی است که این مهم از طریق رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی میسر می‌شود.

وی تحقق جهش تولید را منوط به داشتن عزم جدی برای مبارزه با قاچاق دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین راه مبارزه با قاچاق کالا تولید محصولات داخلی با کیفیت و فراهم کردن شرایط مناسب برای عرضه آنها است و باید از تولیدات برتر و باکیفیت به‌خوبی حمایت شود تا مردم نیز به‌سمت آنها روی آورند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های نظارتی و تأثیر آن در کاهش قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: باید تا پایان امسال بهره‌گیری کامل از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها و تکمیل آن هدفگذاری و اجرایی شود.

زارع به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه پوشاک و لوازم خانگی اشاره کرد و عنوان داشت: باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری شناسه‌دار کردن تولیدات فعلی و جدید و همچنین تولید کالاهای سلامت محور را در دستور کار قرار دهیم تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

وی به روش‌های کارآمد سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و عنوان داشت: آگاهی سازی مردم و برگزاری دوره‌های تخصصی در این‌باره و همچنین آموزش و افزایش مهارت کارکنان و فعالان حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش اثرگذاری در ارتقاء مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تحریم‌های ظالمانه دشمنان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کشور در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی به‌سر می‌برد گفت: در شرایط فعلی وظیفه داریم که با کاهش قیمت کالاها، کیفیت آن را نیز افزایش داده و قابل رقابت با مشابه خارجی کنیم تا پدیده قاچاق کاهش یابد.

استاندار گیلان با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان برتر و باسابقه تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید رویکرد تشویقی و تنبیهی را توأمان اعمال کنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و از کسانی که در حوزه تولید سابقه و فعالیت خوبی دارند تقدیر و حمایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار