به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، بزرگترین نخلستان غرب کشور در کرمانشاه احداث خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 08 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هدایت حاتمی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذار در فاز دوم سامانه گرمسیری انجام شدi، گفت: عمده تمرکز فاز اول سامانه گرمسیری را بر حضور خود مردم قرار دادیم و در فاز دوم به دنبال جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده قرار است در فاز دوم سامانه گرمسیری، سرمایه‌گذار خارجی در زمینی به وسعت سه هزار هکتار بزرگترین نخلستان غرب کشور را در کرمانشاه ایجاد کند که وسعت این نخلستان در فاز بعدی تا پنج هزار هکتار نیز قابل افزایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای احداث این نخلستان را نیز 100 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این نخلستان در اراضی بین قصرشیرین و گیلانغرب احداث خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه قرار است در این نخلستان خرمای "مَجول" کاشت شود، یادآور شد: این محصول هم در داخل و هم در بعد صادراتی بازار فروش قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارهای طراحی احداث این نخلستان در حال نهایی شدن است، تاکید کرد: سرمایه‌گذار قصد دارد بخشی از اراضی خود را نیز در اختیار عشایر منطقه قرار دهد تا در آن به فعالیت کشاورزی از جمله تولید علوفه بپردازند.

حاتمی معتقد است، راه‌اندازی این نخلستان تاثیر بسزایی در رونق کشاورزی این منطقه و کمک به معیشت مردم دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار