کد خبر: ۸۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 08 June 2020

بهداشت و درمان آستارا: تک‌فرزندی زنگ خطر کاهش جمعیت ‌است

تابناک/ مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: آمار ولادت از هزار و ۴۷۶ نفر در سال ۹۶ به هزار و ۳۴۲ نوزاد در سال ۹۸ تنزل یافته و گرایش خانواده‌ها به تک‌فرزندی، زنگ خطر جدی کاهش جمعیت جوان است.

نظام عباسی روز دوشنبه در جلسه شورای بهداشت در فرمانداری آستارا اظهار کرد: ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان به عبارتی حدود ۹ هزار نفر، بالای ۶۰ سال و در ردیف سالمندان هستند و هزار و ۳۱۰ نفر آنها انفرادی زندگی می کنند و  افزایش سالمندان و نحوه مراقبت بهداشتی و درمانی از آنها نگران کننده است.

وی بیان کرد: زباله ها با تاخیر و بصورت غیراصولی توسط خودروها حمل و شیرابه آنها به خیابان ها و معابر سرازیر می شود و تخلیه فاضلاب ها به رودخانه ها تهدید بهداشتی است.

وی ادامه داد: فلافروشان روبروی بازار ساحلی از نبود آب گلایه مند هستند و شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با آلودگی بهداشتی آن محدوده، آب آنها را تامین کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: برای پلمب قلیانسراها همکاری نیروی انتظامی و دستگاه های متولی لازم است و پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود و ۶ مراقب سلامت در حوزه های امتحانی حضور دارند.

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا هم اظهار کرد: امسال ۷۸۰ بار از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی بازدید و ۱۶۰ کیلوگم گوشت فاسد کشف و معدوم شد و ۲۷ متخلف به دادگاه معرفی شدند.

حبیب بنی رستم افزود: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک آستارا دایر است و امسال، ۲ هزار و ۸۹۶ تن گوشت گرم گوسفند در قالب ۲۱۷ کانتینر را در حین ورود به کشور از مرز این شهرستان، بازبینی و پایش بهداشتی کرده ایم.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی دانشگاه ها و مدارس شده است و آزمون حضور برخی پایه های تحصیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

بندر مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار