کد خبر: ۸۶۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 09 June 2020


ساسانیان از چیدمان میزها و نشست افراد در رستوران ها، کافه ها و تالارها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی انتقاد کرد و گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی شیوع کرونا ویروس را به دنبال دارد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سامان ساسانیان» دوشنبه( ۱۹ خرداد) در جلسه شورای بهداشت شهرستان آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی در کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه وضعیت این شهرستان از لحاظ کرونا ویروس، زرد است، افزود: این وضعیت نتیجه برخورد با متخلفان بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی است.

 

وی تصریح کرد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی در روزهای آینده، وضعیت آستارا از لحاظ کرونا ویروس، سفید می شود.

 

ساسانیان در ادامه از صاحبان و کارکنان فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای خواست هنگام خرید به مشتریان خود دستکش ارائه کنند.

 

معاون فرماندار بندر آستارا از چیدمان میزها و نشست افراد در رستوران ها، کافه ها و تالارها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی انتقاد کرد و گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی شیوع کرونا ویروس را به دنبال دارد.

 

*گرایش خانواده ها به تک فرزندی زنگ خطر جدی برای کاهش جمعیت جوان است

« نظام عباسی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان آستارا را سالمندان تشکیل می دهند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا تصریح کرد: این درصد، حدود ۹ هزار نفر از جمعیت شهرستان آستارا را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۱۰ نفر از این سالمندان به صورت انفرادی زندگی می کنند، گفت: افزایش سالمندان و نحوه مراقبت بهداشتی و درمانی از آنها نگران کننده است.

 

عباسی گرایش خانواده ها به تک فرزندی را زنگ خطر جدی برای کاهش جمعیت جوان دانست و خاطرنشان کرد: آمار ولادت در شهرستان آستارا از یک هزار و ۴۷۶ نفر در سال ۹۶ به یک هزار و ۳۴۲ نفر در سال گذشته، کاهش یافته است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به اینکه تخلیه فاضلاب ها به رودخانه ها تهدید بهداشتی است، افزود: زباله ها با تاخیر جمع آوری شده و غیراصولی توسط خودروها حمل و شیرابه آنها به خیابان ها و معابر سرازیر می شود.

 

وی از گلایه مندی فلافروشان روبروی بازار ساحلی از نبود آب خبر داد و تصریح کرد: آب و فاضلاب شهری برای مقابله با آلودگی بهداشتی، آب آنها را تامین کند.

 

عباسی در پایان همکاری نیروی انتظامی و دستگاه های متولی برای پلمپ قلیان سراها در شهرستان آستارا را یک ضرورت دانست.

 

* ۷۸۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی انجام شد

« حبیب بنی رستم» نیز در این جلسه از دایر و فعال بودن قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک شهرستان آستارا خبر داد.

 

مدیر شبکه دامپزشکی بندر آستارا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، کارکنان شبکه دامپزشکی مستقر در قرنطینه دامی ۲ هزار و ۸۹۶ تن گوشت گرم گوسفند در قالب ۲۱۷ کانتینر را در حین ورود به کشور از مرز آستارا، بازبینی و مورد پایش بهداشتی قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه امسال ۷۸۰ بار از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی بازدید شد، تصریح کرد: در بازدیدهای بعمل آمده،۱۶۰ کیلوگم گوشت فاسد کشف و معدوم شد.

 

بنی رستم گفت: در این رابطه ۲۷ متخلف به دادگاه معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار