رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولیدات کشاورزی استان در سال جهش تولید به پنج میلیون تن می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 09 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی ، با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش 500 هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سال جهش تولید، گفت: پیش بینی می‌شود میزان تولیدات کشاورزی استان در پایان امسال به پنج میلیون تن برسد.

حاتمی با اشاره به افزایش 400 هزار تنی تولیدات کشاورزی استان در سال زراعی 98-97 نسبت به سال زراعی ماقبل آن گفت: تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه در پایان سال زراعی گذشته به 4.5 میلون تن رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امسال 31 پروژه برای جهش تولید در بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه‌ها، تولیدات کشاورزی استان امسال جهش قابل قبول 500 هزار تنی داشته باشد.

وی در ادامه ایجاد مجتمع‌های بزرگ کشاورزی را از جمله مهمترین برنامه‌های کشاورزی استان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: ایجاد مجتمع‌های بزرگ دامپروری و گلخانه ای در برنامه استان است.

وی با اشاره به در برنامه بودن تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: امسال ایجاد و تکمیل زنجیره های ارزش بوقلمون، تخم مرغ، عسل و گوشت مرغ را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حاتمی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کشت های اقتصادی نظیر زعفران در استان در سال جهش تولید، گفت: امسال همچنین توسعه باغات مدرن و نوسازی باغات قدیمی را در استان در برنامه داریم.

بازسازی و نوسازی واحدهای راکد و نیمه فعال، ایجاد صنایع تکمیلی بخش کشاورزی با اولویت افزایش ظرفیت سردخانه‌ها، تکمیل و ساماندهی شبکه‌های آبیاری نوین در اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری استان و... از دیگر اولویت های بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سال جهش تولید است که حاتمی از آنها یاد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار