کد خبر: ۸۶۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 09 June 2020
 
هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان مجلس، تأیید اعتبار نامه تاجگردون، انتقاد از وزارت نفت و تشریح اقدامات در قبال توطئه‌های دشمن از رویدادهای امروز مجلس اسلامی است.

تابناک/ هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان مجلس، تأیید اعتبار نامه تاجگردون، منصوب شدن مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس، انتقاد از وزارت نفتو تشریح اقدامات در قبال توطئه‌های دشمن از رویدادهای امروز مجلس شورای اسلامی است.

توضیحات فرهنگی درباره لیست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره انتشار لیست اولیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس توضیحاتی ارائه داد.

متن توضیحات محمدحسین فرهنگی به شرح زیر است:

احتراماً با توجه به انتشار لیست اعضای کمیسیون‌های تخصصی بر اساس امتیازات و اولویت‌های آنان توسط خبرگزاری در روزهای اخیر بدینوسیله به استحضار می‌رساند تاکنون لیست اعضاء نهایی نشده است و لیست یاد شده فاقد اعتبار است.

خواهشمندم نسبت به تصحیح خبر با قید فوریت اقدام فرمایید.

باتشکر محمدحسین فرهنگی

عضو و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

نایب رییس مجلس:

خالی ماندن برخی کمیسیون‌های مهم شروع به کار کمیسیون‌ها را دچار تاخیر کرده است

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم منتشر کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

جدید بودن دستورالعمل تعیین کمیسیون‌های نمایندگان و ابهامات زیاد آن، جدید بودن اکثر همکاران و تمایل تعداد زیادی از همکاران به کمیسیون‌هایی خاص و از طرفی عدم انتخاب و خالی ماندن برخی کمیسیون‌های مهم مجلس؛ شروع به کار کمیسیون‌های مجلس را دچار تاخیر کرده است.

مجلس باید مشکلات جامعه صنعت و تولید را حل کند

عزت‌الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به مطلبی درباره صنعت کشور و وظیفه مجلس برای حل مشکلات این بخش اشاره کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:

صنعت، معدن و تجارت، خط مقدم تلاش برای تحقق جهش تولید و کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مرکز اصلی برنامه‌ریزی، جهت‌دهی و نظارت دقیق است. مجلس باید با نصب‌العین قرار دادن مطالبات مردم و تمرکز برمسائل اصلی و اولویتهای میدانی، مشکلات جامعه صنعت و تولید را حل نماید.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس منصوب شد

رییس مجلس شورای اسلامی، طی حکمی، احسان عسکری را به عنوان مشاور و مدیر کل دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس منصوب شد

محمّدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، طی حکمی، احسان عسکری را به عنوان مشاور و  مدیر کل دفتر حوزه  ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. 

در بخشی از حکم رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به احسان عسکری آمده است:

نظر به تعهد دینی و انقلابی و  تجارب ارزشمند چندین ساله در امور مجلس، جنابعالی را بعنوان «مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست» منصوب می نمایم».

در ادامه این حکم انتصاب،  اهم انتظارات رییس مجلس شورای اسلامی از  مشاور و مدیر کل دفتر حوزه ریاست مجلس شامل برنامه ریزی و اقدام نسبت به مدیریت امور عمومی و امور دبیرخانه ای حوزه ریاست با رویکرد تحولی و تاکید بر کارامدسازی و هوشمندسازی ذکر گردیده است.

تعامل موثر و سازنده با نمایندگان محترم مجلس و پیگیری و تحقق مسایل و موضوعات آنها از دیگر ماموریت های مندرج در  حکم انتصاب قالیباف برای  عسکری است‌.

قالیباف در پایان این حکم توفیق روزافزون احسان عسکری را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند مسئلت کرده است.

جزییات نشست غیر علنی مجلس؛

انتقاد از وزارت نفت/ تشریح اقدامات در قبال توطئه‌های دشمن

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به حضور بیژن زنگنه و سید محمود علوی در نشست غیر علنی امروز مجلس گفت: امروز نمایندگان انتقاداتی از وزارت نفت مطرح کردند.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز (سه‌شنبه 20 خرداد) درباره جزییات جلسه غیرعلنی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: جلسه امروز غیرعلنی بود و علت آن هم تبادل اطلاعات طبقه‌بندی شده توسط دو وزارتخانه نفت و اطلاعات بود.

وی با بیان اینکه وزرای اطلاعات و نفت در جلسه غیرعلنی امروز مجلس حضور داشتند، افزود: به همراه وزیر اطلاعات چندین نفر از معاونین این وزارتخانه با توجه به تخصص‌های آنها حضور داشته و مباحثی را مطرح کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: ‌در حوزه نفت و انرژی مسائل مربوط به تولید داخل و مزیت‌های آن و همچنین صادرات و مسائل و موانع مرتبط آن و موضوع ذخایر که در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، مباحثی مطرح شد.

فرهنگی افزود: ‌مسائل و مشکلات حوزه نفت و انرژی هم در جلسه غیرعلنی امروز مطرح شد.

وی گفت:‌ به قید قرعه تعدادی از نمایندگان مجلس مباحث مختلفی را درباره فعالیت‌های این دو وزارتخانه بیان کردند که بخشی از آن مطالب مربوط به انتقاداز وزارت نفت بود البته پیشنهاداتی هم مطرح شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  گفت: در حوزه امنیتی که بیشتر وقت جلسه غیرعلنی امروز را به خود اختصاص داده بود وزیر اطلاعات به همراه معاونین وی و برخی همکاران ما در مجلس مباحثی را مطرح کرده و مباحث متنوعی را گفتند که مربوط به تهدیدات خارجی نسبت به داخل ایران، مسائل امنیت داخلی و موضوعات مربوط به برخی مسئولان و آسیب شناسی حوزه مسئولان و تدابیر صیانتی توصیه شده درباره برخی موضوعات مطرح شد.

فرهنگی گفت: درباره خنثی‌سازی بسیاری از اقداماتی که دشمنان بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی در تدارک بودند نیز مباحث مطرح شد.

وی افزود: ‌جلسه غیرعلنی امروز مفید بوده و اطلاعات خوبی تبادل شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره گزارش دولتمردان به مجلس که در طی جلسات اخیر ارائه شده است خاطرنشان کرد: ‌برای جلسه علنی فردا (چهارشنبه) وزرای نیرو و راه و شهرسازی به مجلس دعوت شدند که با توجه به حوزه‌های فعالیتی خود مباحثی را مطرح خواهند کرد ضمن اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس مباحثی را مطرح خواهند کرد.

فرهنگی گفت: در اوایل هر دوره فعالیت مجلس به دلیل اینکه نمایندگان مجلس در جریان مسائل کشور قرار گیرند و مسئولان اجرایی بخش‌های مختلف بتوانند دیدگاه‌ها و مشکلات و مسائل‌شان را مطرح کنند، این مسئولان در صحن مجلس حضور پیدا می‌کنند، ضمن اینکه ارائه گزارش دولتمردان به مجلس تا زمانی ادامه خواهد داشت که کمیسیون‌های مجلس تشکیل شود و دستور جلسه صحن علنی بر اساس گزارش‌های کمیسیون‌ها شکل بگیرد.

وی افزود:‌کمیسیون‌های تخصصی مجلس در شرف تشکیل است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: امروز آخرین فرصتی است که باید کمیسیون‌های نمایندگان تعیین شوند و بر اساس تعیین کمیسیون‌ها آنچه که اتفاق می‌افتد در جلسات آینده فرصت قانونی برای اعتراض نمایندگان وجود دارد و در ابتدای هفته آینده انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌ها و سایر مراحل شروع به کار کمیسیون‌ها آغاز می‌شود.

هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان مجلس درباره دام‌های اقتصادی و اجتماعی

یک نماینده مجلس گفت: وزیر اطلاعات در نشست غیر علنی امروز تصریح کرد که تهدیدات مختلفی از طریق ایجاد دام‌های اقتصادی و اجتماعی برای نمایندگان مجلس ظهور و بروز پیدا می‌کند و نیازمند است که آنان در این زمینه به هوش باشند.

هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان مجلس درباره دام‌های اقتصادی و اجتماعی

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه که با حضور وزرای نفت و اطلاعات برگزار شد، مسائل مختلفی درباره حوزه کاری این دو دوزارتخانه مطرح و بررسی شد.

وی افزود: در جلسه امروز وزیر نفت عنوان کرد که در حوزه فروش نفت با تهدیدات و فرصت‌های مختلفی روبه‌رو هستیم که از جمله فرصت‌ها می‌توان به توانایی کشور برای تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی و فروش آنها اشاره کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زنگنه همچنین گفت که در حوزه تهدیدات و چالش‌ها نیز ما مواردی را داریم که از جمله آن می‌توان به مشکلات ناشی از تحریم اشاره کرد.

هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان درباره دام‌های اقتصادی و اجتماعی

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در نشست غیرعلنی امروز،‌ وزیر اطلاعات نیز مطالبی را مطرح کرد و عنوان کرد که امروز تهدیدات مختلفی متوجه نمایندگان است که از طریق ایجاد دام‌های اقتصادی و اجتماعی برای وکلای ملت ظهور و بروز پیدا می‌کند و نیازمند است که نمایندگان در این زمینه به هوش باشند.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان نیز پس از وزرا پشت تریبون رفتند و مطالبی را مطرح کردند که از جمله در حوزه وزارت نفت، نمایندگان به ساخت و سازها و طرح‌های عمرانی این وزارتخانه آن هم در شرایط خاص اقتصادی امروز کشور انتقاد داشتند که وزیر نفت در پاسخ به این انتقادات گفت که از این پس دیگر ساخت و ساز و طرح‌های عمرانی در حوزه وزارت نفت نخواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نمایندگان همچنین در حوزه کاری وزارت اطلاعات مطالبی را مطرح کردند مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات متعلق به کلیت نظام جمهوری اسلامی است و نه یک دولت خاص و در پاسخ به استعلامات باید مصلحت نظام را درنظر بگیرد نه مصلحت یک جریان سیاسی خاص.

اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس تایید شد

نشست ظهر امروز شعبه ۱۲ مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پس از رای‌گیری بین اعضا نهایتا اعتبارنامه تاجگردون با ۷ رأی منفی و ۹ رأی مثبت به تأیید شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم رسید.

گفتنی است در این جلسه معترضان به اعتبارنامه تاجگردون و همچنین منتخب گچساران حضور نداشتند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در شعبه مذکور برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد و پس از طرح آن در صحن رای گیری بین نمایندگان مجلس انجام می‌شود.

اعتبارنامه دلخوش و محمد صالحی در شعبه 10 تائید شد
محمد وحیدی نایب رییس اول شعبه دهم بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم د گفت‌: ‌اعتبارنامه کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی منتخبان صومعه‌سرا و فریدن در این شعبه تائید شد.

وی درباره تعداد آرا افزود:‌کیفیت آراء محرمانه است و نمی‌توانم آن را اعلام کنم اما با اکثریت آرا این اعتبارنامه‌‌ها به تائید اعضای این شعبه رسید.

به گزارش فارس بر اساس آئین‌‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی اعتبار نامه منتخبان صومعه‌سرا و فریدن در شعبه 10 برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد و پس از طرح آن در صحن علنی رای‌گیری بین نمایندگان مجلس انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار