کد خبر: ۸۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 10 June 2020

الزام احداث مهدیه در شهرستان آستارا

تابناک/مسئول هیأت رزمندگان اسلام استان گیلان گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک مرزی بودن بندر آستارا، احداث مهدیه در این شهرستان از الزامات است.

سردار محمدحسن حاتمی، شامگاه روز گذشته، در آیین تکریم از مسئول پیشین و معارفه مسئول جدید هیأت رزمندگان اسلام شهرستان آستارا، اظهار کرد: آنچه که ملت ایران را در تمامی عرصه ها پیروز می کند، روحیه و فرهنگ "شهادت" است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب مسئولیت همه ما خطیر است، ادامه داد: ما باید توجه ویژه ای را به فرهنگ شهادت داشته باشیم و روحیه ایثار و از جان گذشتگی را به همگان تبیین کنیم.

سردار حاتمی با تأکید بر اینکه "آستارا" با دارا بودن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی و تردد تعداد کثیری از زائران کشورهای حوزه قفقاز برای زیارت اماکن متبرکه کشورمان در مشهد مقدس و قم، دارای موقعیت بسیار ویژه است، خاطرنشان کرد: احداث مهدیه در این شهرستان از الزامات است و امید آن را داریم تا مسئولان هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت هیأت های رزمندگان در اقصی نقاط استان گیلان به جوانان سپرده شده است، افزود: این پرچم باید به نسل جدید و جوانان مؤمن و متعهد واگذار شود.

هیأت رزمندگان اسلام متعلق به همه آحاد جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر مرزی آستارا در این مراسم، اظهار کرد: هیأت رزمندگان اسلام تنها متعلق به رزمندگان نیست و آحاد مردم می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه رزمندگان روحیه ایثار را در جامعه تقویت کردند، ادامه داد: واژه "رزمنده" مفاهیم واقعی جبهه و شهادت را به تصویر می کشد.

وی افزود: آنچه را که در رابطه با جبهه و جنگ شنیده ایم، رزمندگان دیده اند و یا در آن روزگار حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با اشاره به اینکه اخلاص و از جان گذشتگی از ویژگی های رزمندگان است، خاطرنشان کرد: باید طوری از این ظرفیت در شهرستان بهره مند شویم که آستارا از هر نظر قطب فرهنگی منطقه شود.

ایثار جوانان در دوران دفاع مقدس بی مثال بود

سامان ساسانیان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در این مراسم، در سخنانی کوتاه تصریح کرد: آنچه که از "ایثار" می توان تعریف کرد را رزمندگان به آن عمل کردند.

وی با بیان اینکه، گذشتن از جان را در راه رسیدن به آرمان های انقلاب، به راحتی در دوران هشت سال دفاع مقدس می توانستیم ببینیم، افزود: در همه صحنه های دوران جنگ تحمیلی، در کنار جان فشانی های رزمندگان، ایثار نوجوانان و جوانان بی مثال بود.

ساسانیان با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج فرهنگ مقاومت و مبارزه است، یادآور شد: ما باید بر این مهم ایمان داشته باشیم که شهدا زنده و ناظر بر رفتار ما هستند.

بالا بودن ظرفیت هیأت رزمندگان اسلام در کارهای فرهنگی

سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان، فرمانده سپاه آستارا، تصریح کرد: ظرفیت هیأت رزمندگان اسلام در انجام کارهای فرهنگی بسیار بالا است و باید بتوانیم از همه این ظرفیت بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه برای دفاع از انقلاب، قطره قطره "خون" تقدیم شده است، توضیح داد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر بهره مندی از توان جوانان تأکید داشته اند و ما هم باید در سطح شهرستان بر این مهم عمل کنیم.

سرهنگ آرمان از پیگیری ها برای احداث مهدیه در جوار مزار پنج شهید گمنام شهرستان در میدان شهدای گمنام سخن گفت و افزود: اگر مقدمات این کار فراهم شود، مردم ولایی آستارا برای تکمیل هر چه سریعتر آن بنا قدم های لازم را برمی دارند.

وی با اشاره به ورود زائران حوزه قفقاز از مرز زمینی آستارا به کشور، اضافه کرد: این تردد علاوه بر ایام عادی سال، در مناسبت های مذهبی و به خصوص اربعین سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع) رشد قابل توجهی دارد که باید ظرفیت های میزبانی از زائران را در سطح شهرستان افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های "سیداسماعیل موسوی مقدم" مسئول پیشین هیأت رزمندگان اسلام شهرستان مرزی بندر آستارا تجلیل به عمل آمد و "محمد داداش زاده" به عنوان مسئول جدید این هیأت منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار