کد خبر: ۸۶۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 11 June 2020

 

فرماندار صومعه سرا: احیای واحدهای تولیدی راکد در اولویت است

رشت _ ایرنا _ فرماندار شهرستان صومعه سرا بابیان اینکه اشتغال، نیاز اساسی جوانان است، گفت : احیا واحدهای راکد در اولویت کاری ماست تا با استفاده از ظرفیت های موجود زمینه بیشتر اشتغال فراهم شود.

سیدجلال سیدمحمدی در جلسه ساماندهی امور جوانان عنوان کرد : با تقویت استعداد های ذاتی جوانان در زمینه کارآفرینی و اشتغال می توانیم درامید افزایی آحاد جامعه نقش موثر داشته باشیم.

وی عنوان کرد : جوانان نیازمند رشد همه جانبه هستند و ستاد جوانان باید برنامه راهبردی و قابل اجرا در این حوزه تنظیم کند.
وی در ادامه افزود: با نبود امکانات مواجه هستیم اما باید داشته های خود را مدیریت کنیم و با برنامه های مدون نیازهای جامعه را پاسخ دهیم.
وی ادامه داد : جوانان در گروه ها و تشکل های مختلف در بحران کرونا ورود کرده و به خوبی نشان دادند که توانایی برخورد با بحران ها و مشکلات را دارند.
فرماندار صومعه سرا با تاکید بر اینکه زمینه پویایی جوانان وجود دارد؛ اظهار کرد : بایدبا نگاه کار آفرینانه تقویت شود و همه ظرفیت ها از جمله مردمی، خصوصی  و تعاونی پای کار بیاید.
مدیر کمیته امداد امام خمینی صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه ۷هزار و ۳۹۵ خانوار در این شهرستان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: با پرداخت افزون بر ۱۱میلیارد تومان جوانان جامعه هدف این نهاد برای ۴۰۰ نفر شغل در زمینه های طرح های کشاورزی دامداری و طرح خدماتی ایجاد شده است.
محمدی ملک دوست افزود: برای ۳۵ نفر در طرح کارآفرینی و برای ۶ نفر در قالب اجرای طرح کاریابی شغل ایجاد شده است و به کارفرما به ازای ایجاد شغل و استفاده از مددجویان این نهاد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می شود.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال زیر ۴۰سال سن دارند، افزود: درسال ۹۸مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ۱۱۴ سری جهیزیه به زوج های جوان پرداخت شد.
ملک دوست اظهارداشت: ۲هزار بسته حمایتی هر یک به ارزش ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان به بیماران صعب العلاج و تحت پوشش در ایام بحران کرونا پرداخت گردید.
وی افزود : ۲۰۰میلیون تومان هم در قالب بسته های بهداشتی برای مبارزه با کرونا به افراد تحت پوشش و۱۰۰ میلیون تومان هم افراد غیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار