کد خبر: ۸۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 11 June 2020

پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر پاکسازی شدتابناک/ رییس اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت : پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به مناسبت هفته محیط زیست از زباله پاکسازی شد.

ابراهیم غلامی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این برنامه فرهنگی با همکاری و مشارکت حدود ۵۰ نفر از علاقه مندان و دوستداران طبیعت، سمن ها و مامورین یگان حفاظت پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این برنامه بیش از ۷۰ کیلوگرم زباله های بجا مانده از حضور گردشگران کم توجه به محیط زیست را از نقاط مختلف پارک ملی بوجاق جمع آوری کردند.

وی در ادامه با تاکید بر حفاظت از محیط زیست افزود: ریختن زباله در طبیعت می تواند اثرات زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

به گفته غلامی، تقویت مشارکت مردم می تواند نقش موثری در حفظ طبیعت و محیط زیست داشته باشد ضمن آنکه باید در این خصوص فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

وی افزود : پارک ملی بوجاق بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، نخستین پارک ملی خشکی و دریایی ثبت شده در ایران است که سه هزار و ۴۳۳ هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از جاذبه های گرشگری طبیعی همواره مورد توجه گردشگران  می باشد.

این پارک از شرق و جنوب به محدوده شهری بندرکیاشهر و در مرکز شامل مصب رودخانه سفیدرود، در غرب به رودخانه اوشمک و در شمال به دریای کاسپین محدود است و همه ساله میزبان بیش از ۲۵۰ گونه پرنده مهاجر است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار