کد خبر: ۸۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 12 June 2020

     

تابناک/نمایشگاه ترویجی رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از 20 تا 27 خردادماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نمایشگاه ترویجی آثار منتخب هنرمندان رشتی دوزی ، سفال و سرامیک در اولین روز از هفته صنایع دستی با حضور مدیر کل ، معاونین ، مدیر کل سرمایه گذاری استانداری ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و سایر مسئولین در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گشایش یافت.

این نمایشگاه اولین نمایشگاه تخصصی در دو رشته رشتی دوزی و سفال است که به معرفی و ترویج محصولات صنایع دستی در سطح استان می پردازد و با هدف فراهم کردن زمینه آشنایی  هنرمندان و اخذ سفارش ، برندسازی در حوزه سفال و رشتی دوزی برگزار شده ‌است.

در این نمایشگاه 36 تابلو و 2 لباس کار شده سنتی از آثار خانم ها ( کاظمی ، اقبال ، پورمحمد ، نژاد شعبانی ، سیماب ) و 11 لباس بچه گانه ، زنانه از آثار خانم ها ( لیلا منتظری گورندانی ، سیده سمیه نصیرزاده ، ربابه آذرنیا ، سیران قمری ) و 30 ظرف سرامیک ، 14 تابلو سفال ، 37 ظرف سرامیک تزئینی از آثار خانم ها ( بهاری و روشن فکر ) و آقایان (زمانی و صداقت ) در معرض دید علاقه مندان می باشد.

 این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از تاریخ 20 تا 27 خرداد ماه ۹۹ در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با حضور تشکل های سفال ، رشتی دوزی و لباس محلی دایر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار