کد خبر: ۸۶۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 12 June 2020

مردم در چهارراه ولیعصر، این شکلی به تماشای تئاتر نشستند/ عکس

تابناک/ پنج گروه تئاتر خیابانی، در محوطه جلوی تئاتر شهر، با حفظ فاصله اجتماعی، رهگذران و علاقه‌مندان را پای اجراهای خود نشاندند.

از دیروز، آغازِ اجراهای تئاتر خیابانی در تهران و چند استان دیگر، به تعطیلی ۱۱۰ روزه فعالیت‌های نمایشی کشور به دلیل همه‌گیری کرونا، پایان داده است.

در تهران، ۱۲ گروه نمایشی با مشارکت کانون تئاتر خیابانی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، تا پایان خرداد، در قالب ۴۸ اجرا، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در چهارراه ولعیصر (محوطه مجموعه تئاترشهر) میزبان علاقه‌مندان می‌شوند.

همچنین تا پایان خرداد، ۳ گروه در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجانِ استان کرمان، ۶ گروه در شهرهای قزوین، شهر الوند و تاکستانِ استان قزوین، ۷ گروه در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه استان گیلان و ۴ گروه در سطح شهر کرمانشاه با مشارکت ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها به اجرای تئاتر خیابانی می‌پردازند.

عصرِ امروز (پنجشنبه ۲۲ خرداد)، نمایش‌های خیابانی «بیست‌کویید» به نویسندگی و کارگردان مهدی داوودی و مظاهر سوخته‌سرایی، «ویروس و سیروس» کارِ ابراهیم رحیمی، «دست‌ها به دنبال چه می‌گردند؟» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاییان‌پور، «آن‌چه در آیینه می‌بینید از یک خبرنگار به شما نزدیک‌تَر است» ساخته محمدهادی عطایی و  «فراری» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر چهل‌امیرانی در محوطه تئاتر شهر اجرا شدند.

رهگذران چهارراه ولیعصر، مسافران مترو و علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی، با رعایت فاصله اجتماعی، به تماشای این پنج نمایش نشستند که چند عکس از این اجراها را می‌بینید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار