کد خبر: ۸۶۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 13 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آتش‌سوزی اخیر در کوه خائیز کمبودها و مشکلات موجود را رو کرد. فعالان محیط زیست و نیروهای خودجوش مردمی که برای اطفای حریق کمک می‌کردند معتقد بودند اگر تجهیزاتی از قبیل دمنده به تعداد کافی موجود بود شعله‌های آتش هر چه زودتر خاموش می‌شد و مهار این حادثه به یک هفته کشانده نمی‌شد.

 

از زمان بروز این آتش‌بوزی بود که دوستداران محیط زیست با راه‌اندازی پویش «نذر طبیعت» دست به کار شدند تا با تأمین دمنده و سایر تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس را نجات دهند.

آنها در صفحه شخصی مؤسسه خود فراخوان کمک دادند و از مردم خواستند برای حمایت از طبیعت مظلوم و جنگل‌ها در این پروژه مشارکت داشته باشند.

 

فعالان محیط زیست در مؤسسه نذر طبیعت نوشتند« ما در گروه نذر طبیعت در نظر داریم نسبت به تهیه تعدادی دستگاه دمنده اقدام نمائیم تا از آنها در اطفای حریق مناطق مختلف استفاده کنیم به این نحو که ابتدا به منطقه خائیز ارسال می‌کنیم و پس از پایان کار در صورت بروز حادثه مشابه در سایر استان‌ها به آن منطقه ارسال خواهد شد و به صورت چرخشی در تمامی آتش‌سوزی‌ها توسط گروه‌های مردمی به کارگیری خواهد شد.»

 

در گزارش کار این گروه آمده است:

«درود به همه حامیان راستین طبیعت؛ همانطور که قبلا گزارش شد تعداد دو دستگاه دمنده به مبلغ سی میلیون تومان خریداری و روز یکشنبه یازدهم خرداد به منطقه خائیز ارسال و تحویل مسئول منطقه آقای هدایت دیده بان گردیده است.

هشت دستگاه دیگر نیز امروز خریداری و امشب تحویل انجمن خواهد شد تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی  به مناطق مورد نظر ارسال گردند.

ما در نظر داریم به صورت منطقه ای دستگاه ها را توزیع کنیم تا در صورت بروز حوادث پیش رو از آنها استفاده گردد و این دستگاه ها همگی به صورت امانی در اختیار محیط بانی ها و فعالان محیط زیست قرار خواهد گرفت و آنها متعهد هستند در آینده در صورت حادثه فورا به منطقه ارسال نمایند.»

و حالا کمک تجهیزاتی مؤسسه نذر طبیعت به سازمان مردم نهاد بلادشاپور که از تشکل‌های فعال در مهار آتش‌سوزی خائیز بود، رسید.

 

مسؤول سازمان مردم نهاد بلادشاپور می‌گوید«یکی از دمنده‌هایی که از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی تهیه شده بود توسط گروه نذر طبیعت به این سمن امانت داده شده است.

خوشخونژاد با بیان اینکه بلادشاپور برای خاموشی هر آتش‌سوزی پیشگام است، افزود: در صورت بروز آتش‌سوزی در سطح منطقه برای اعزام و کمک به مهار آتش اقدام خواهیم کرد.

به گزارش فارس، نذر طبیعت عنوان پویشی است که در مرداد ماه 1395 آغاز شد و طی آن دوستداران محیط زیست برای ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای حیات‌ وحش در مناطق درگیر خشکسالی، تأمین دارو و تجهیزات دامپزشکی و نیز درختکاری و بوته کاری در سراسر کشور کمک می‌کنند.

سازمان مردم نهاد نذر طبیعت وطن ما با هدف ساماندهی و ترویج این امر پسندیده با پروانه رسمی از سال 1397 با شماره ثبت 2224 با موضوع فرهنگ سازی، آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق فعالیت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه فعالیت خود را آغاز و از طریق سایت نذرطبیعت اقدام به عضو گیری می‌نماید تا با مشارکت عموم علاقمندان پروژه‌های بزرگ حفاظت از محیط زیست را به انجام برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار