به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، هم اکنون در هر ثانیه یک مترمکعب آب از سد گاوشان برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 13 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام درویشی، با بیان اینکه خط اضطراری آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان هم اکنون در مدار است، گفت: در حال حاضر در هر ثانیه یک مترمکعب و در هر شبانه‌روز 86 هزار و 400 مترمکعب آب از محل این سد برای شهر کرمانشاه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که نیاز باشد، هم اکنون ظرفیت تامین دو برابر این میزان یعنی تا دو مترمکعب آب در ثانیه از سد گاوشان را داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه خط اضطراری سد گاوشان بخش قابل توجهی از منبع تامین آب شهر کرمانشاه را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: البته منابع دیگری از جمله چاه‌های میان دربند را نیز برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه داریم که در اختیار شرکت آب و فاضلاب است.

درویشی درباره آخرین وضعیت طرح بلندمدت آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز افزود: در قالب این طرح قرار است تا افق 1405 و برای جمعیت 1.5 میلیون نفری شهر کرمانشاه حدود 60 میلیون مترمکعب آب در سال تامین شود.

وی با بیان اینکه این طرح شامل چند بخش مختلف است، تصفیه‌خانه آب را یکی از مهمترین این بخش‌ها برشمرد که کار سازه‌ای آن بیش از 83 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه 81 هزار مترمکعب مخزن را از دیگر بخش‌های طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان نیز تاکنون 43 هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و احداث مابقی مخازن نیز حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، در صورت تامین اعتبار، طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد گاوشان امسال به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار