این روزها که فدراسیون هندبال برنامه‌ریزی‌ خود را برای شروع لیگ برتر آغاز کرده، خبرهای ناخوشایندی از باشگاه زاگرس به گوش می‌رسد، خبرهایی که ادامه حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر هندبال را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرغم اینکه فدراسیون هندبال به همه باشگاه‌های لیگ برتری گوشزد کرده بود که برای گرفتن مجوز حضور در رقابت‌های فصل پیش رو باید تا 21 خرداد با بازیکنانشان تسویه کنند، اما باشگاه زاگرس تاکنون تنها 60 درصد از قرارداد بازیکنانش را پرداخت کرده است.

از سوی دیگر مشکلات مالی شدید این تیم باعث شده تا مهره های اصلی تیم همچون مسلم کاظمی و محسن کرمیان از آن جدا شده و به تیم‌های دیگر لیگ محلق شوند. هرچند که زمزمه هایی مبنی بر احتمال جدایی علیرضا اعظم دروازه بان توانمند زاگرس از این تیم هم شنیده می‌شود.

اگر باشگاه زاگرس بتواند از پس مشکلات مالی فائق آمده و به حضورش در رقابت‌های لیگ ادامه دهد، جدایی این بازیکنان کلیدی که چندسالی است تیم زاگرس را در فراز و نشیب‌هایش همراهی می‌کنند، برای این تیم چالش برانگیز خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون، مقرر شده تیم‌های لیگ برتری تا اول مرداد مبلغ ورودی و ضمانت مالی را برای اعلام حضورشان در لیگ به فدراسیون پرداخت کنند که باتوجه به مشکلاتی که گریبانگیر باشگاه زاگرس شده، باید دید آیا این باشگاه می‌تواند پس از تسویه با بازیکنانش، مبلغ 60 میلیون تومانی ورودی را پرداخت کرده و خود را برای هزینه های سنگین‌تر حضور در لیگ آماده کند، یا نه.

آنطور که مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب می‌گوید، وجود چنین مشکلاتی باعث شده تا احتمال حضور تیمش در لیگ برتر امسال بسیلر ضعیف باشد.

سجاد اعظم که تیمش را پرافتخارترین تیم توپی کرمانشاه می‌داند، به ایسنا گفت: شرایط سخت و سنگینی داریم و چشم به روزهای آینده دوخته ایم تا شاید شرایط کمی بهتر شود.

شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته رقابت‌های لیگ برتر هندبال را نیمه تمام گذاشت و تیم زاگرس در این دوره ناکام از تکرار موفقیت‌های سال گذشته‌اش در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. فدراسیون پس از اعلام رسمی پایان رقابت‌های لیگ از باشگاه‌ها خواست تا 21 خرداد بصورت کامل با بازیکنانشان تسویه کنند تا امکان حضورشان در فصل جدید لیگ فراهم شود.

مدیرعامل باشگاه زاگرس در این رابطه توضیح داد: تاکنون 60 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده ایم و مابقی را هم در روزهای آینده پرداخت می‌کنیم. البته به بازیکنان تعهد داده‌ایم که قرار داد آنها را کامل پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر باشگاه هم منحل شود بازهم به این تعهد عمل می‌کنیم.

وی شرایط را برای ادامه حضور تیمش در لیگ برتر مساعد ندانست و گفت: جدای از مسئله ورودی رقابتها، میزان قراردادی که فدراسیون برای بازیکنان تعیین کرده بالاست و هزینه‌های امسال حضور در لیگ خیلی بیشتر از سال قبل خواهد بود.

اعظم بااشاره به مشکلات مالی که سال گذشته تیمش با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، اضافه کرد: دیگر نمی‌توانیم مانند فصل قبل رقابت‌ها ریسک کنیم و تا زمانی که اسپانسری نداشته باشیم وارد رقابت‌ها نمی‌شویم. البته با چند اسپانسر هم صحبت کردیم، اما وضعیت اقتصادی کنونی باعث شده تا کسی پای کار نیاید، برای همین احتمال حضورمان در رقابت‌های لیگ بسیار کم است.

وی به جدایی چند بازیکن اصلی این تیم هم اشاره کرد و گفت: مسلم کاظمی و مجتبی کرمیان طی چندسال گذشته زحمات زیادی برای تیم زاگرس کشیدند، اما چون اوضاع اقتصادی تیم خوب نیست و شاید با این روند نتوانیم در لیگ حضور پیدا کنیم، از آنها خواستیم که به هر تیمی که می‌خواهند بروند، چراکه درآمد آنها از همین راه است.

مدیرعامل باشگاه زاگرس در پایان گفت: شاید تیم زاگرس هم به مانند تیم‌های دیگری که در چند دهه اخیر استان بودند، به تاریخ ورزش کرمانشاه برود.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار