مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب، این شهرستان را قطب تولید چغندرقند در استان کرمانشاه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کامران کریمی با بیان اینکه شهرستان اسلام‌آبادغرب قطب تولید چغندرقند در استان کرمانشاه است، گفت: چغندر تولیدی در این استان نه فقط از نظر کمیت، بلکه از نظر کیفیت هم سرآمد است.

کریمی با اشاره به عیار بالای چغندر قند تولیدی در شهرستان اسلام آبادغرب، گفت: چغندرقند تولیدی در این شهرستان به دلیل عیار بالایی قند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد توجه کارخانه‌های قند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت و تولید چغندرقند در استان کرمانشاه را دارد.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۳۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اسلام آبادغرب زیر کشت چغندر قند رفته، گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در این شهرستان تولید شود.

وی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند را ۶۰ تن در هکتار عنوان کرد که عدد قابل توجهی است.

کریمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد چغندرقند تولیدی در شهرستان اسلام آباد غرب در کارخانه قند فعال در همین شهرستان فرآوری می‌شود، گفت: ۱۰ درصد دیگر تولیدات این شهرستان برای فرآوری به کارخانه قند بیستون و یا کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسلام آباد غرب بعد از شهرستان کرمانشاه که بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور است، بیشترین سطح و تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اسلام آباد غرب تولید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار