به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، باوجود اینکه متولی اصلی تورگردانی دفاتر خدمات گردشگری هستند، در سالهای اخیر تعداد صنوفی که خارج از وظیفه اصلی خود به تورگردانی روی آورده‌اند افزایش یافته که از جمله آنها می‌توان به فعالیت غیرمجاز برخی آرایشگاه‌ها و کتابفروشی‌ها در این زمینه اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 14 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر ، بااشاره به رشد تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: علیرغم اینکه دفاتر خدمات گردشگری متولیان اصلی تورگردانی هستند، اما در سالهای اخیر شاهد ورود صنوف دیگر هم به این عرصه بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: گاها در مواردی می‌بینیم برخی آریشگاه‌ها، کتابفروشی‌ها و حتی بوتیک‌ها اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کنند، درحالیکه نه مجوز لازم و نه تخصص مورد نیاز را در این زمینه دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: همچنین فضای مجازی نیز فرصتی را برای عده ای سودجو بوجود آورده تا با راه اندازی کانال‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اقدام به فراخوان برای برگزاری تورهای گردشگری بدهند، بدون آنکه مجوزی برای این کار داشته باشند.

وی اعلام کرد: راه اندازی این تورهای غیرمجاز علاوه براینکه باعث ایجاد مشکلاتی برای دفاتر خدمات گردشگری مجاز شده، خطراتی برای سلامت و امنیت افراد شرکت کننده دراین تورها نیز به همراه دارد.

صابر از اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز در کرمانشاه خبرداد و گفت: در این راستا از دادستان کرمانشاه خواسته ایم به پلیس راه استان دستور دهد تا اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی که افراد شرکت کننده در تورهای غیرمجاز را جابجا می‌کنند، متوقف کرده و مانع از تردد آنها شود.

وی افزود: همچنین از پلیس اماکن خواسته‌ایم تا با صنوفی که خارج از حیطه وظایف اصلی خود اقدام به برگزاری تور غیرمجاز می‌کنند، برخورد داشته باشد.

معاون گردشگری استان تاکید کرد: پلیس فتا هم نسبت به برخورد با کانال‌ها و پیج‌هایی که فراخوان برگزاری تور می‌دهند، اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه انتظار داریم مردم هم از شرکت در تورهای غیرمجاز خودداری کنند، درخصوص مهمترین شاخصه‌های تورهای غیرمجاز هم گفت: برگزار کنندگان این نوع از تورها مجوزی برای انجام این فعالیت ندارند، گردشگران را بیمه سفر نمی‌کنند، گاها آنها را در اماکن غیراستاندارد اسکان می‌دهند، لیدر ندارند و اگر مشکلی برای یکی از گردشگران حین سفر پیش بیاید، پاسخگوی مشکل نیستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار