کد خبر: ۸۶۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 14 June 2020
 
روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
1399/03/25
احداث سايت پايانه مرزي تركيبي (ريلي-جاده اي) آستارا و تكميل و ساماندهي ساختمان و محوطه پايانه مرزي سرو در اولويت فعاليت‌هاي سال جاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي،‌  خداداد مقبلي معاون فني و اجرايي اين سازمان با اشاره به برنامه‌هاي سال 99 این حوزه ضمن اعلام اين خبر افزود: بر مبناي برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ، مقرر شده است قرارگاه پليس راه استان هاي البرز، كرمان، گيلان و آذربايجان غربي احداث و تكميل شود.
وي اظهار داشت: طبق برنامه علاوه بر بهره‌برداري و تكميل سايت موقت پايانه‌ مرزي ريمدان و پيشين، شاهد تكميل و بهره‌برداري از ساختمان راهدارخانه‌هاي مركزي استان البرز، اردبيل، يزد، كرمان، فارس و جنوب كرمان نيز در سال جاري خواهيم بود.
 
اجراي طرح كاهش زمان توقف كالا و مسافر در محدوده مرز بازرگان طي سال 98
 
مقبلي خاطرنشان كرد: با همكاري يكي از دانشگاه‌هاي معتبر و برجسته كشور،‌طرح مطالعات و پژوهش در خصوص كاهش زمان توقف جريان عبوري حمل‌ونقل جاده‌اي كالا و مسافر در محدوده مرز بازرگان از طريق تحليل تمامی فرايند‌هاي جاري با استفاده از يك نرم افزار شبيه سازي كليد خورد.
معاون فني و اجرايي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي،‌ «تكميل ساختمان، محوطه و سردرب‌هاي پايانه مرزي رازي»،‌ «تكميل عمليات بهسازي سالن تجاري پايانه مرزي بازرگان»، «طراحي و پياده سازي نظام جامع مديريت پروژه‌هاي احداث ساختمان (BIM) » و «مناسب سازي ساختمان‌هاي زير مجموعه سازمان راهداري  و حمل‌ونقل جاده‌اي به منظور سهولت دسترسي جانبازان، معلولين و سالمندان» نيز در دستور كار سازمان در سال جاری قرار دارد.
وي با بيان اين‌كه «يكي از محورهاي توسعه در كشور تقويت پايانه‌هاي مرزي است»، افزود: از آن‌جا كه در سياست‌هاي كشور تبادلات تجاري كالا و مسافر با همسايگان در اولويت نخست قراردارد، لذا احداث و توسعه پايانه‌هاي مرزي اهميت ويژه‌اي دارد.
 
پايانه‌هاي مرزي در سال 98
 
مقبلي با اشاره به تاثير شرايط مناسبات اقتصادي و سياسي با كشورهاي همسايه بر طراحي پايانه‌هاي مرزي در ظرفيت هاي مختلف بيان داشت: اقدامات خوبي براي سهولت سفر زائران اربعين انجام شده است كه در اين راستا،‌ چهار پايانه مرزي خروجي كشور شامل شلمچه،‌ چذابه، سردار سليماني (مهران) و خسروي براي تردد زائران اربعين آماده شده است.
معاون فني و اجرايي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: علاوه بر ايجاد زيرساخت‌هاي شبكه‌هاي ارتباطي،‌ مديريت حمل‌ونقل و ايجاد زيرساخت‌هاي پايانه‌هاي مرزي كه سه مقوله مهم براي سفرهاي زائران اربعين حسيني هستند، با توجه به اين كه بخش زيادي از سفرهاي زائران اربعين حسيني با استفاده از حمل‌ونقل عمومي انجام مي‌شود و براي جلوگيري از وقوع هرگونه حادثه در سفرهاي جاده‌اي،‌ بازديد‌هاي دوره‌‌اي در مسير‌هاي ارتباطي زائران اربعين حسيني انجام مي‌شود.
وي با اشاره به اين كه تعدادي از پايانه‌هاي مرزي كشور به زائران اربعين حسيني خدمات ارائه مي‌كنند، اظهار داشت: در كشور پايانه‌هاي مرزي دوغارون و ميرجاوه براي ورود اتباع خارجي پاكستاني و افغانستاني ،‌پايانه‌هاي مرزي آستارا و بيله سوار در مرز آذربايجان و چهار پايانه در مرزهاي مهران و شلمچه،‌چذابه و خسروي هم براي خروج زائران اربعين حسيني در نظر گرفته شده و براي تردد زائران عتبات عاليات ارتقاء يافته اند.
 
آغاز عمليات اجرايي 50 باب پاسگاه پليس پيش‌ساخته در سال گذشته
 
مقبلي با اشاره به ماده چهار آيين نامه اجرايي قانون مقررات تردد وسيله نقليه خارجي مصوب سال 1373  كه به موجب آن طرح توسعه و تجهيز پاسگاه‌هاي پليس راه به سازمان راهداري واگذار شده است ،گفت: در راستاي افزايش ضريب ايمني راه‌ها از طريق افزايش پوشش جاده‌اي توسط پليس راه و همچنين افزايش سطح خدمات‌رساني به پرسنل پليس راه در سطح جاده‌ها،‌ اين معاونت 50 باب پاسگاه پليس راه پيش ساخته بتني در 26 استان كشور و 10 ساختمان قرارگاه پليس راه در 10 استان احداث كرده است.
وي با اشاره به مزاياي پاسگاه‌هاي بتني پيش ساخته اظهار داشت: اين سازه‌ها داراي نظارت دقيق و آزمايشگاهي بر مصالح اوليه و افزايش كيفيت سازه‌اي ناشي از ساخت است.
مقبلي با اشاره به اهميت اجراي اين پروژه نيز گفت: ساخت پاسگاه‌هاي پيش ساخته بتني از جهات مختلفي همچون ايجاد نماي يكپارچه در سطح كشور، اهميت سرعت اجرا و بهره‌برداري در سراسر كشورو حفظ يكپارچگي و اهميت كيفيت ساخت يكسان حتي در دورترين نقاط كشور حائز اهميت است. 
 
طراحي راهدارخانه‌ها بر اساس تيپ يكپارچه
 
وي با اشاره به تغيير شرايط آب و هوايي در چند سال گذشته و تاثير آن بر حوزه راه خاطرنشان كرد:  با توجه به اهميت فضاي ارائه خدمات ضروري به كاربران راه‌ها و ايمني مسافران نسبت به طراحي تيپ راهدارخانه‌ها‌ي بين راهي با لحاظ كردن اقليم‌هاي مختلف اقدام شد.
مقبلی بهره‌برداري و راه اندازي موفقيت آميز سامانه مديريت پروژه‌هاي عمراني در ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور تحت نظارت ستاد مركزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از سوي اين معاونت را يادآور شد و گفت: مطالعات راه اندازي اين سامانه از اسفند ماه 96 آغاز و با همكاري دفتر فناوري اطلاعات و دفتر فني  و امور پيمان‌ها، بستر‌هاي لازم براي راه اندازي سامانه فراهم شد و طي آموزش‌هاي مستمر به تمامي كارشناسان مرتبط با پروژه‌هاي عمراني در استان‌ها، شهريورماه سال 97 اطلاعات پروژه‌ها در اين سامانه ثبت شد.
 
پوشش دهي 5800 كاربر با راه‌اندازي سامانه مديريت پروژه‌هاي عمراني
 
معاون فني و اجرايي با بيان اين كه از سال گذشته با راه اندازي سامانه مديريت پروژه‌هاي عمراني در ادارات كل كشور بالغ بر5800 كاربر شامل پيمانكاران ،‌مشاوران و همكاران ستادي و استاني تحت پوشش قرارگرفته اند، درخصوص اهداف راه اندازي و امكانات اين سامانه اظهار داشت: شفاف سازي اطلاعات، بايگاني الكترونيكي،‌حذف اسناد كاغذي ،‌دسترسي آسان مديران استاني و ستادي به اطلاعات و گزارش‌‌گيري از پيشرفت فيزيكي و ريالي پروژه‌ها و قرارداد‌ها، دسترسي آسان به فهرست بها، بخشنامه‌ها، آناليز بها و شاخص‌هاي تعديل به صورت آنلاين براي تمامي كاربران (كارفرما، مساور و پيمانكار) ،‌انجام برآورد جهت درخواست اعتبار از دفاتر ستادي سازمان، گردش كار تهيه و رسيدگي به صورت وضعيت‌ها از جمله اهداف راه اندازي اين سامانه به شمار مي آيد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار