مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران و تیم تکواندو کرمانشاه جایگاه تکواندو بانوان کرمانشاه در کشور را مطلوب دانست و گفت: پا به پای مردان هوگوپوش کرمانشاهی پیش می رویم و پیشرفت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 15 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،لیلا خزایی، روند تکواندو بانوان در کرمانشاه را روبه رشد دانست و اظهار کرد: در چندسال اخیر از رده سنی نوجوان تا بزرگسالان، بانوان تکواندوکار قدرتمندی در کرمانشاه ظهور کرده اند که از جمله آنها می توان به کوثر اساسه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از سال 1395 این ورزشکار بصورت مستمر عضو ثابت تیم ملی تکواندو بوده، درحالیکه تاپیش از آن در تکواندو بانوان کرمانشاه چنین افتخاری را نداشتیم و البته در آینده نزدیک چندین کوثر اساسه دیگر را در تکواندو کرمانشاه خواهیم داشت.

مربی تکواندو بانوان کرمانشاه افزود: کوثر اسامه یکی از امیدهای کسب سهمیه المپیک است که اگر در مسابقات انتخابی این اتفاق بزرگ رقم بخورد، می تواند در تکواندو بانوان کرمانشاه تاریخ ساز شود.

وی بابیان اینکه تکواندو کرمانشاه در کنار رشد کیفی که در سالهای اخیر داشته از نظر کمی هم رشد کرده، گفت: مدال آوری و قهرمانی هایی که این مدت در سطح کشوری داشتیم، باعث شد تا سال گذشته تعداد بیمه شده های ورزش تکواندو کرمانشاه به حدود سه هزار نفر برسد که کم سابقه بوده است.

خزایی در ادامه بابیان اینکه بانوان تکواندوکار کرمانشاهی پابه پای مردان تکواندوکار پیشرفت می کنند، اظهار کرد: باحضور قدرتمند همین بانوان هوگوپوش در رقابت های مختلف، شرایطی بدست آورده ایم که می توان گفت در سطح کشور حرفی برای گفتن داریم.

وی در ادامه باتاکید براینکه بانوان کرمانشاهی این ظرفیت را دارند که در رقابت های لیگ برتر تکواندو حضور داشته باشند، افزود: بزرگترین دغدغه ای که برای حضور تیممان در رقابت های لیگ برتر داریم، مشکل اسپانسر و نداشتن حامی مالی است. همین مشکل باعث شده تا اکنون 10 نفر از هوگوپوشان ما برای استانهای دیگر مسابقه بدهند.

مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان افزود: هرچند برای خانواده این ورزشکاران هم بسیار سخت است که فرزندانشان را به استانهای دیگر بفرستند، اما از انجایی که ورزشکاران باید مدام در کوران مسابقات باشند تا سطح آمادگی‌شان را برای مسابقات مختلف حفظ کنند، مجبورند سختی ها را تحمل کنند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه تکواندو مردان در کرمانشاه قویتر است یا زنان گفت: در تکواندوی کرمانشاه همه امکانات و زیرساخت ها بصورت مساوی بین مردان و زنان تقسیم شده، لذا رشد هر دوی آنها به یک اندازه بوده و توانسته ایم همپای هم پیش برویم.

خزایی در ادامه به شیوع کرونا و تاثیر منفی آن بر سلامت جسمی و روحی ورزشکاران هم اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه تکواندو از جمله رشته هایی است که با گذشت چهار ماه از شیوع کرونا مجوز ادامه فعالیت خود را نگرفته، ورزشکاران ما با مشکلاتی از نظر جسمی و روحی مواجه شده اند، برای همین امیدواریم با صدور مجوز فعالیت تکواندو بتوانیم دوباره آنها را در اوج ببینیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار