مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر مراکز عرضه کولرهای آبی در استان با هدف جلوگیری از هدررفت آب و انرژی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 15 June 2020

کولرهای آبی غیراستاندارد از بازار کرمانشاه جمع می‌شود

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمودرضا نیازی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و لزوم راه‌اندازی کولرهای آبی در مناطق مختلف، گفت: استفاده از کولرهای غیراستاندارد تاثیر قابل توجهی در هدررفت آب و همچنین بالا رفتن مصرف برق دارد.

وی ادامه داد: قطعاتی مانند موتور، تسمه و شناور بیشترین نقش را در مدیریت مصرف آب و انرژی دارند و از همین رو نظارت بر استفاده از قطعات استاندارد را نیز در کولرها در برنامه داریم.

به گفته نیازی، تشدید نظارت بر استانداردسازی کولرهای آبی هم در مراکز عرضه و هم در سطح مراکز تولید کولر و قطعات آن انجام می‌گیرد و تمام اقلام غیراستاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تولید و عرضه کولرهای آبی بدون علامت استاندارد و تجهیزات آنها را ممنوع دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم هنگام خرید به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل نشان استاندارد توجه کرده و با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالا و تولیدکننده آن اطمینان حاصل کنند.

نیازی یادآورد شد: مردم می‌توانند تخلف در عرضه انواع کولرهای غیراستاندارد و ملزومات آن را از طریق خط ارتباطی 4517-083 به اطلاع اداره کل استاندارد استان برسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار