مدیر اعتبارات بانک مرکزی:
دانشمندی گفت: ۱۰۴ هزار و ۱۲۳زوج‌ جوان موفق به دریافت تسهیلات ۵۰ میلیونی ازدواج در سال ۹۹ شده اند.
کد خبر: ۸۶۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 15 June 2020

زوج‌های جوان ظرف چند روز می‌توانند تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ازدواج را دریافت کنند؟

به گزارش تابناک سمنان: دانشمندی مدیر اعتبارات بانک مرکزی  در گفت‌و گو با شبکه خبر با بیان اینکه طبق قانون برای امسال مقرر شد برای زوج‌های جوان که تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند، اظهار کرد: باز پرداخت این تسهیلات ۷ ساله است.

او ادامه داد: تا روز گذشته بالغ بر ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر تسهیلات را دریافت کرده اند که مبلغ این تسهیلات ۵۳ هزار ۸۸۸ هزهر میلیارد ریال بوده الان ۲۹۶ هزار نفر هم در صف دریافت این تسهیلات قرار دارند.

محدودیت منابع برای پرداخت وام ازدواج نداریم

مدیر اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که امسال چه میزان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است، گفت: از آنجا قانون گذار اولویت پرداخت تسهیلات را قرض الحسنه را با پرداخت وام ازدواج در نظر گرفته است بنابر این محدودیتی از نظر تامین منابع برای پرداخت تسهیلات زوجین وجود ندارد و زوج‌های جوان با تکمیل مدارک تسهیلات و ضامن مطمئن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه سامانه ازدواج از سال ۸۸ ایجاد کردیم که مراحل پرداخت تسهیلات و همچنین پیگیری مطالبات متقاضیان از این طریق امکان پذیر باشد.

او ادامه داد: زوجین باید در سامانه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کنند؛ در سامانه هر مرحله توضیح داده شده که چه مدارکی نیاز است. تاریخ عقد و کد ملی زوجین از جمله موارد الزامی برای ثبت نام است.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: در صورتی که زوجین بانک خاصی را برای دریافت وام مد نظرشان است باید در سامانه بانک  و شعبه مورد نظر را انتخاب کنند. پس از مدتی بنا به تامین منابع، متقاصیان به شعبه معرفی می‌شوند تا با ارائه شناسنامه و ضامن معتبر مراحل را تکمیل کنند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: زوجین ظرف مدت ۴۵ روز باید مدارک را تکمیل کنند و پس از تایید شعبه می توانند تسهیلات را در صورت تامین اعتبارات دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار