کد خبر: ۸۶۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 15 June 2020

کشف چوب‌آلات قاچاق و پاکسازی طبیعت در آستارا

تابناک/ فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: مرزبانان ۸۰۰ اصله چوب‌آلات قاچاق را در روستای مرزی بهارستان این شهرستان کشف و طبیعت روستا را با جمع‌آوری زباله‌های رها شده، پاکسازی کردند.

سرهنگ نوذر مرادی روز دوشنبه در هنگ مرزی آستارا گفت: امروز ۸۰۰ اصله انواع چوب آلات جنگلی قاچاق از یک دستگاه کامیون در روستای مرزی بهارستان کشف و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و به دادگاه معرفی شد و مرزبانان آستارا با همکاری اهالی بهارستان، از طبیعت روستا ۳۰۰ کیلوگرم زباله جمع آوری کردند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا ادامه داد: هوشیاری و همکاری اهالی و مرزنشینان، موجب ارتقای سطح امنیت عمومی می شود و برای رفع معضل زباله از طبیعت، به احساس مسئولیت عمومی نیاز است.

مرادی گفت: هنگ مرزی با مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش می کند و سایر دستگاه ها و سمن ها نیز فرهنگ سازی کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار