معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به تشریح اقدامات کارگروه مقابله با کار کودک پرداخت.
کد خبر: ۸۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 15 June 2020

مرتضی رشیدی در خصوص نحوه ایجاد کارگروه مقابله با کار کودک اظهار کرد: یکسال پیش کارگروه مبارزه با کار کودک ایجاد شد که با دعوت از سمن‌های مرتبط بتوان به سمت یک اقدام مهم در این زمینه گام برداشت.

وی با بیان اینکه بار اقدامات این کارگروه بر دوش سمن‌ها بوده است، افزود: ایجاد کارزار بوم یک کیلومتری و خلق ۳۰۰ تابلوی مرتبط با کار کودک در ۳۱ خرداد در ناژوان اولین اقدام این کارگروه بود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تابلوهای کارزار بوم یک کیلومتری در دو حراجی به فروش رفت، تصریح کرد: اکثر عوائد فروش این تابلوها که مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان بود به کودکان کار تعلق گرفت و بخش کوچکی از آن نیز به هنرمندان تعلق پیدا کرد.

وی با اشاره به توزیع بن خرید لباس شب عید بین کودکان کار افزود: این اقدام به واسطه سمن‌های فعال در چند مرحله و در نیمه دوم اسفندماه صورت گرفت.

رشیدی در خصوص اقدامات کارگروه مقابله با کار کودک در حوزه ثبت نام کودکان کار در مدارس اظهار کرد: در این برنامه دانش آموزان محروم از جامعه کودکان کار، توسط سمن‌های فعال شناسایی شده و لیست آن برای ثبت‌نام رایگان آنها در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفته است.

رشیدی با اشاره به ایجاد سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار تصریح کرد: توسط این نرم افزار مؤسسات عضو کارگروه با ورود اطلاعات از وضعیت افراد تحت پوشش مطلع می‌شوند.

وی با اشاره به  توزیع اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا بین کودکان کار اظهار کرد: با وجود این گزارش‌ها حاکی از ابتلای یک کودک کار به کرونا در اصفهان است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار