کد خبر: ۸۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 16 June 2020

گسترش و توسعه سمن‌ها مطابق با قوانین و ضوابط باشد

تابناک/معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به وجود اعتقاد جمعی و اراده ای جدی در خصوص فعالیت سازمان های مردم نهاد گفت: در عین حال باید گسترش و توسعه سمن ها، مطابق با قوانین و ضوابط باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود قاسم نژاد در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان با تصریح اینکه برای اداره کشور نیازمند اتخاذ رویکردی اجتماعی هستیم، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه های اجتماعی، یکی از راهکارهای اساسی برای مدیریت بهتر امور است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را تشکل‌هایی عنوان کرد که هدف اصلی از فعالیت آنها برداشتن باری از دوش حاکمیت و دولت در جهت خدمت به مردم است و ادامه داد: لازم است به توسعه کمی و کیفی سمن ها کمک کنیم.

وی مشارکت سازمان های مردم نهاد در موضوعات مرتبط با توسعه گیلان از جمله مسائل کشاورزی را برای آبادانی استان موثر و ضروری خواند و گفت: سمن ها می توانند از سازمان های دولتی کمک هایی دریافت کنند اما باید تمرکز آنها در این خصوص، بر ثمره تلاش های خودشان باشد. 

معاون استاندار گیلان افزود: امروز هم اراده ای جدی نزد مسئولان ارشد کشور و هم اعتقاد جمعی در خصوص فعالیت سازمان های مردم نهاد وجود دارد و البته باید سخت‌گیری های لازم در ارتباط با گسترش و توسعه سمن ها مطابق با ضوابط ، قوانین و چارچوب ها به عمل آید.

وی بر لزوم تشکیل منظم شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان و همچنین حضور مدیران کل عضو شورا در این جلسات تأکید کرد.

قاسم نژاد شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان را دارای نقش هدایت گری در توسعه و نیز تنوع بخشی فعالیت های سازمان های مردم نهاد خواند و یادآور شد: باید نظارت بر فعالیت سمن ها و هدایت آنها به فعالیت هایی در چارچوب قانون و مجوزهای صادره، به طور مستمر انجام شود.

معاون استاندار گیلان به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز تأکید کرد کمیته ای متشکل از سازمان های مرتبط به شکلی نظام مند، اقدامات و فعالیت های سمن ها را رصد و پایش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار