هنوز یک سال از انتشار خبر دست به دست شدن چند پست برای یکی از خواهرزاده‌های معاون گیلانی رئیس جمهور نگذشته، که خبر می‌رسد یکی دیگر از خواهرزاده‌های وی به سمتی در زیرمجموعه هلال احمر کشورمان منصوب شده است!
تابناک / کشورمان در مبارزه و مقابله تمام عیار با کرونا قرار دارد و هلال احمر باید بازوی وزارت بهداشت و درمان کشورمان در مسیر شکست کرونا باشد؛ بازویی که در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان خدمت رسانی نمی‌کرد، چون رئیس قبلی جمعیت به دلیل تخلفاتش درگیر پرونده قضایی بود و حالا هم به نوعی دیگر به حاشیه رفته است.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 16 June 2020
تابناک گیلان / کشورمان در مبارزه و مقابله تمام عیار با کرونا قرار دارد و هلال احمر باید بازوی وزارت بهداشت و درمان کشورمان در مسیر شکست کرونا باشد؛ بازویی که در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان خدمت رسانی نمی‌کرد، چون رئیس قبلی جمعیت به دلیل تخلفاتش درگیر پرونده قضایی بود و حالا هم به نوعی دیگر به حاشیه رفته است.
 
 
 
تداوم حاشیه‌های عجیب در جمعیت هلال احمر کشورمان/ از حیاط خلوت رد صلاحیت شده‌ها تا انتصاب بی سر و صدای خواهرزاده!
 
 
در روز‌هایی که کرونا با قدرت در ایران و جهان می‌تازد و پیش بینی وقوع پیکی دیگر در آغاز فصل سرد، نگرانی‌های زیادی آفریده، در جمعیت هلال احمر کشورمان اتفاقات عجیبی در حال وقوع است.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز یک سال از انتشار خبر دست به دست شدن چند پست برای یکی از خواهرزاده‌های نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان نگذشته، که خبر می‌رسد یکی دیگر از خواهرزاده‌های وی به سمتی در زیرمجموعه هلال احمر کشورمان منصوب شده است.

بر اساس سندی که در اختیار «تابناک» قرار گرفته، سیدمحمد سقایی مقدم (فومنی)، چهارشنبه گذشته به سمت «عضو موظف هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران» منصوب شد؛ انتصاب در شرکتی که در زیرمجموعه «سازمان تدارکات پزشکی» جمیعت هلال احمر کشورمان قرار دارد و دست کم از حیث شفافیت در عزل و نصب ها، حکم حیاط خلوتی امن را دارد!

این را می‌شود از گمنام ماندن اسامی منصوبان در هیات مدیره این شرکت و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلال احمر دریافت که انتصاب اخیر نمونه‌ای از آنهاست؛ نوعی پنهان کاری که البته در تمامی شئون این شرکت‌ها مشهود است و حتی وعده رفع آن هم داده نمی‌شود. روندی که بر اساس آن انتصاب فردی با مدرک کارشناسی «کشاورزی» در هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی، امری معمول است!
 
از حیاط خلوت رد صلاحیت شده‌ها تا انتصاب بی سر و صدای خواهرزاده «نوبخت»!

البته فرد یاد شده سوای مدرک کشاورزی، کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک را هم در کارنامه دارد، اما ارتباط این رشته‌های تحصیلی با شرکتی که تولید کننده تجهیزات پزشکی یکبار مصرف مانند انواع سرنگ، سرسوزن، ست دیالیز، صافی و برخی دیگر از اقلام مورد نیاز در دیالیز، چیست، موضوعی است که باید امیدوار باشیم با واکنش دست اندرکاران جمعیت هلال احمر کشورمان به این خبر مشخص شود.

ابهاماتی که اگر قرار باشد رفع شوند، بهتر است چگونگی انتخاب این فرد را هم شامل شوند. فردی که خویشاوند یکی از مقامات عالی رتبه دولتی و نماینده سابق مردم در مجلس است و بر اساس حکم صادره، ابراز امیدواری شده که بتواند در اصلاح ساختار این شرکت، ارتقای کیفی و کمی آن و همچنین نوآوری و بهره وری مجموعه، نقش ایفا کند!

این در حالی است که کشورمان در مبارزه و مقابله تمام عیار با کرونا قرار دارد و هلال احمر باید بازوی وزارت بهداشت و درمان کشورمان در مسیر شکست کرونا باشد؛ بازویی که در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان از دور خدمت رسانی خارج شده بود و بدون رئیس اداره می‌شد، چون رئیس قبلی جمعیت به دلیل تخلفاتش درگیر پرونده قضایی شده و پایانی حاشیه ساز را تجربه کرده بود.

از این روی، پایان فعالیت پیوندی در جمعیت هلال احمر را می‌شود حاشیه ساز خواند که به یادآوریم او استعفایش را خطاب به رئیس جمهور نوشته بود، اما شورای عالی جمعیت با پذیرش استعفایش، فرایند تعیین جانشینش را کلید زد. فرایندی که به انتخاب دو گزینه نهایی و معرفی به رئیس جمهور برای برگزیدن یکی از ایشان هم رسید، اما یکباره با اتفاقی شبیه وتو، کان لم یکن شد تا یک بار دیگر فرایند انتخاب رئیس جمعیت به جریان افتد.

اتفاقی که در نهایت به حضور یکی از معاونان وزیر بهداشت در راس هرم مدیریتی هلال احمر کشورمان منجر شد. فردی که حالا خبر می‌رسد از ورود به حاشیه ابایی ندارد و این را با صدور حکم مشاوره برای سه تن نشان داده است؛ مشاورانی که نامشان نزد «تابناک» محفوظ است، اما در توصیفشان همین بس که اشاره کنیم وجه اشتراک هر سه ایشان، کاندیداتوری در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و پایان کاندیداتوری شان با رد صلاحیت بوده است!

وضعیتی که اگر مجابمان کند جمعیت هلال احمر کشورمان از مسیر اصلی منحرف شده و قرار نیست به ریل خود بازگردد، به نظر دور از انصاف نباشد. شرایطی که با توجه به در پیش بودن موج‌های احتمالی بعدی کرونا، ترسناک به نظر می‌رسد، مگر آنکه نهاد‌های نظارتی واکنش نشان داده و شرایط به گونه‌ای پیش برود که شفافیت سر لوحه امور قرار گیرد. اتفاقی که امیدواریم رقم بخورد!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار