مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۶۱ تن دانه روغنی کلزا از سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب به‌صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 16 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ماشااله ارویسی از پایان عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در غرب استان خبر داد و اظهار داشت: امسال در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجموع بیش از 300 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 75 درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

وی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان را از ابتدای فصل برداشت تاکنون 361 تن اعلام کرد و افزود: این مقدار دانه روغنی کلزا به ارزش یک‌میلیارد و 607 میلیون تومان از کشاورزان سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب به‌صورت تضمینی خریداری و به تنها کارخانه فرآوری دانه روغنی استان حمل می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت: با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون بیش از یک‌میلیارد و 215 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان یعنی رقمی معادل 76 درصد کل مطالبات از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کلزا‌کار هم استانی واریز شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی استان ظرف چند روز آینده برداشت دانه روغنی کلزا در مناطق معتدل استان آغاز و خرید تضمینی این دانه روغنی ارزشمند تا اواخر مردادماه در دیگر مناطق استان به طول خواهد انجامید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار