کد خبر: ۸۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 17 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  ویروس کرونا چند ماهی است که دنیا را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و بر جنبه های مختلف زندگی مردم تاثیر فراوانی داشته است و ضعف و استیصال بشر را با آن همه ادعا در دنیای به ظاهر پیشرفته امروزی اثبات کرد.

در کشور ایران نیز کرونا خودنمایی کرده و علاوه بر ابتلاء تعدادی از هموطنان و جان باختگان بخش قابل توجهی از آنان، مشکلات چشمگیری را در زمینه های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی به وجود آورده است.

از همان زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور متولیان مربوطه تلاش کردند تا زنجیره شیوع و گسترش این بیماری را قطع کنند.

اما می بینیم که در روزهای اخیر که گرما دارد به اوج خود نزدیک می شود شیوع کرونا نیز در حال اوج گرفتن است.
این موضوع نشان می دهد که برخی از تصمیم ها و سیاست گذاری مسئولان در زمینه مقابله با گسترش کرونا ویروس اشتباه بوده است.

از جمله مهمترین این اشتباهات می توان به این مورد اشاره کرد که از اسفند ماه سال قبل متولیان با همکاری رسانه ها به صورت گسترده مردم را به ماندن در خانه دعوت کردند تا جایی که حتی در سیزده فروردین تقریبا همه در خانه ماندند و بیرون نرفتند.هرچند ماندن شهروندان در خانه در مقاطع اوج بیماری یک راهکار به نظر می رسید.

اما پس از فروکش کردن نسبی کرونا تا اردیبهشت ماه و رفع تدریجی محدودیت اجتماعی در این روزها شاهد اوج گیری و جولان کرونا هستیم.

نباید از این واقعیت غافل باشیم که برای همیشه نمی توان مردم را در خانه نگه داشت و محبوس کرد و در این شرایط سخت اقتصادی معیشت آنان با تنگناهای بیشتر روبرو شود. کرونا به اعتقاد کارشناسان حالا حالاها ماندگار است.

به نظر می رسد بهتر آن است که در این شرایط، آگاهی مردم را درباره بیماری کرونا بالا برد و نحوه رفتار و برخورد صحیح آنان با بیماری کرونا با شیوه های اصولی را آموزش داد.

اگر این آموزش های لازم در مردم و حتی مسئولان نهادینه شود به طور قطع شاهد کاهش چشمگیر پیامدهای منفی و مضرر ویروس کرونا در همه جنبه ها خواهیم بود و نباید منتظر معجزه بمانیم.

در این بین رسانه ها نقشی محوری و اساسی برعهده دارند و می توانند بار گران و سنگین کرونا بر دوش جامعه را سبک کنند و البته مسئولان هم می بایست زیرساخت ها و شرایط مناسب را در این زمینه فراهم کنند.

رسول مرادی فعال رسانه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار