نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از لزوم انتصاب مدیران کارامد بومی به دلیل اشراف به مسائل فرهنگی، جغرافیایی و اقلیمی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 18 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اولین نشست هم اندیشی محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با جمعی از دانشجویان استان کرمانشاه با موضوع راهکارهای توسعه استان در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد. محمد رشیدی در این جلسه با بیان اینکه خصوصی سازی راه نجات مشکلات اقتصادی کشور است اظهار داشت: بنگاه های اقتصادی با عام المنفعه شدن می توانند از حقوق های نامتعارف جلوگیری کرده و سوددهی قابل توجهی داشته باشند. در این حالت جوانان و دانشجویان باید ارائه طرح های تولیدی، ایجاد استارتاپ و مشاغل کوچک نقش خود را در کارآفرینی ایفا کنند زیراکه افزایش بودجه دولت بیش از این امکان پذیر نبوده و تنها موجب سنگین شدن بار دولت و عدم بازده مناسب می شود. 

نماینده مردم کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه در این راه باید تمامی صنعتگران، مدیران و عامه ی مردم گام بردارند بیان کرد: متاسفانه حال و روز ورزش استان خوب نبوده و نقد جدی بر مدیریت ورزشی استان وارد است. مجمع نمایندگان به دنبال عزل و انتصاب مدیران نبوده و درصورت ناکارآمدی مدیران ارشد قطعا تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:انتصاب مدیران بومی پرتوان و کارآمد در اولویت کار استان باید قرار گیرد و درصورت تساوی توانایی مدیران بومی و غیربومی باید از نیروهای بومی استفاده نمود؛ زیراکه نیروهای بومی دارای آشنایی کامل از پتانسیل، شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان بوده و همین امر سبب تسریع روند امور می شود.

 وی ضمن اشاره به لزوم ارائه مستندات اموال نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضایی و شفافیت آراء افزود: شفافیت آراء بسیار مناسب بوده اما در برخی موارد موجبات اختلاف بین حوزه های انتخابیه با وزرا در گرفتن رای اعتماد می شود. لازم به ذکر است که حضور نمایندگان در کمیسیون ها درحال بررسی و اعلام نتایج اولیه بوده و به طور قطعی در کمیسیون کشاورزی حضور خواهم داشت. انتخاب کمیسیون کشاورزی به دلیل پتانسیل بالای کشاورزی و دامپروری استان بوده که در ادوار گذشته ی مجلس حضور نمایندگان استان در این کمیسیون محقق نشده است.

رشیدی در پایان با بیان اینکه ارائه طرح توسط نمایندگان منحصر به کمیسیون ها نیست گفت: حواشی روزهای گذشته مجلس مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفته که این موضوع با پیگیری های شورای نگهبان، قانونمداری ریاست مجلس و طی شدن روال قانونی مرتفع خواهد شد. مشکل امروزه مردم مباحث اقتصادی و چالش های بیکاری و اشتغال بوده و نباید به مسائل حاشیه ای پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار