کد خبر: ۸۶۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه اضافه وزن و چاقی می توانند باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری های سلامتی مانند دیابت، مشکلات قلبی و برخی از سرطان های خاص شوند

مشکلات مربوط به اضافه وزن و چاقی

اضافه وزن و چاقی می توانند باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری های سلامتی مانند دیابت، مشکلات قلبی و برخی از سرطان های خاص شوند. همچنین چاقی و اضافه وزن می توانند برای افراد باردار نیز مشکلات زیادی به وجود بیاورند. اگر شما باردارد هستید و وزن بالایی دارید، وزن زیاد شما می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت برای شما و فرزند شما شود.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن هستید، ما به برخی از مشکلاتی که عارضه ی چاقی می تواند آنها را به وجود بیاورد پرداخته و آنها را با شما به اشتراک گذاشته ایم تا از این طریق، از برخی از مشکلاتی که این عارضه می تواند برای حال و آینده ی شما به وجود بیاورد آگاه شوید. این مشکلات شامل موارد زیر می باشند:

دیابت نوع دو

بیش از 80 درصد از افرادی که دچار دیابت دو هستند، یا اضافه وزن دارند یا دچار چاقی بیش از حد می باشند. دلیل اینکه چرا افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر از دیگران دچار این بیماری می شوند هنوز به طور قطعی مشخص نیست؛ اما بر اساس پژوهش هایی که در زمینه این بیماری صورت گرفته است، می توان گفت اضافه وزن می تواند باعث شود که سلول ها تغییر کنند، و همچنین باعث شود که مقاومت آنها در برابر هرمون انسولین افزایش پیدا کند.

انسولین قند را از خون به سلول ها انتقال می دهد تا سلول ها از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. هنگامی که شخص در برابر انسولین مقاوم می شود، سلول های او نمی توانند از قند حمل شده استفاده کنند و همین باعث افزایش میزان قند در خون فرد می شود.

سرطان

اضافه کردن وزن در بزرگسالان می تواند خطر ابتلا به سرطان های به خصوصی را افزایش دهد. دلیل اینکه افزایش وزن چطور می تواند باعث به وجود آمدن سرطان شود هنوز به طور کامل شناخته شده نیست؛ اما آخرین تحقیقات حاکی از آن هستند که سلول های چربی می توانند هرمون هایی ترشح کنند که باعث رشد و افزایش سلول ها شود که همین امر می تواند باعث به وجود آمدن سرطان باشد.

چاقی باعث چه نوع سرطان هایی می شود؟

افزایش وزن و چاقی می تواند شانس افراد را در مبتلا شدن به برخی از سرطان ها افزایش دهد که در اینجا برخی از آنها را می بینید:

سرطان سینه پس از یائسگی
سرطان روده بزرگ و روده کوچک
سرطان مجرای ادرار
سرطان کیسه صفرا
سرطان کلیه
سکته مغزی

اضافه وزن و چاقی به عنوان علت های اصلی برای افزایش فشار خون شناخته شده اند؛ و همچنین فشار خون بالا نیز علت اصلی سکته ی مغزی به حساب می آید. همچنین اضافه وزن شدید شانس شما را برای مبتلا شدن به دیگر مشکلات مربوط به سکته مغزی، اعم از کلسترول بالا، قند خون بالا و مشکلات قلبی را نیز افزایش می دهد.

آپنه خواب

چاقی بیش از حد یکی از اصلی ترین دلایل مبتلا شدن افراد به آپنه خواب به حساب می آید. شخصی که به چاقی دچار می شود، میزان چربی بیشتری در ناحیه گردن خود دارد و همین امر باعث می شود که مسیر عبور هوا برای او تنگ و کوچک شود. کوچک شدن مسیر عبور هوا می تواند باعث شود که نفس کشیدن برای شخص سخت شود یا باعث تولید صدا (خر و پف) کند.همچنین در وضعیت خطرناک، شخص ممکن است برای مدت های کوتاهی نتواند نفس بکشد.

بیماری های کلیوی

چاقی بیش از حد ریسک ابتلا به دیابت یا فشار خون بالا را افزایش می دهد؛ و این بیماری ها اصلی ترین دلایل شناخته شده برای بیماری های کلیوی خطرناک به حساب می آیند. همچنین در مطالعاتی که اخیرا درباره بیماری های کلیوی و چاقی صورت گرفته است، ثابت شده که حتی بدون وجود این بیماری ها، چاقی به تنهایی می تواند در روند کاری کلیه اخلال ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار