سرهنگ رجبی نسبت به فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی در خصوص تبلیغات فروش سوالات امتحانات نهایی هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 19 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به کلاهبرداری افراد به بهانه فروش سوالات امتحانی، گفت: هر سال با نزدیک شدن به ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان بازار سودجویان برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه گرم می‌شود.

وی افزود: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های مربوطه اقدام به دست‌کاری سؤالات و پاسخنامه سال‌های قبل کرده و آن‌ها را در قالب نمونه سؤال یا سؤالات لو رفته امتحانات به فروش می‌رسانند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: در این شیوه از کلاهبرداری اینترنتی، مجرمان بعد از پرداخت وجه دیگر پاسخگوی کاربران نبوده و یا اینکه افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و در نهایت با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی متقاضیان از حساب آنان برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

وی افزود: اینکه بخواهیم بگوییم سوالات امتحانی در دست فرد یا افرادی است و آن‌ها بخواهند این سوالات را به فروش برسانند اشتباه است، چراکه رویه برگزاری امتحانات به صورتی است که سوالات امتحانی به صورت مهر و موم شده است و چند دقیقه قبل از آغاز امتحانات، بسته سوالات توسط آزمون گیرندگان بازگشایی و سوالات در اختیار آزمون دهندگان قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هموطنان در صورتی که با آگهی‌های فروش سوالات در فضای مجازی مواجه شدند، مراتب را به سایت پلیس فتا اعلام کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار