مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: 16 هزار و 435 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در یزد شدند.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 19 June 2020

محمدحسین ریاحی با بیان اینکه با شیوع کرونا، تعدادی از واحدهای تولیدی و صنفی استان یزد تعطیل و تعدادی از کارگران بیکار شدند، گفت: 17 هزار و 897 نفر از در یزد جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 16 هزار و 435 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تصریح کرد: 11 هزار و 875 نفر از مشمولین دریافت بیمه بیکاری در استان به علت کرونا کار خود را ازدست‌داده و مابقی نیز به علت‌های دیگر درخواست بیمه بیکاری خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه تأمین اجتماعی متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان خردادماه تمدیدشده است، خاطرنشان کرد: مبالغی از طرف سازمان برنامه‌وبودجه به‌حساب متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا برای اسفندماه پرداخت شد و آن‌طور که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرده است از ابتدای خردادماه ازنظر رسیدگی و سازوکارهای نظارتی در بیمه بیکاری به شرایط عادی برمی‌گردیم.

 

بهابادی‌ها کمترین درخواست کننده بیمه بیکاری در استان یزد

ریاحی ادامه داد: بیشترین متقاضی دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا مربوط به شهرستان یزد است و شهرستان‌های اردکان، میبد و اشکذر به ترتیب بعد از مرکز استان قرار می‌گیرند. همچنین شهرستان بهاباد با 31 نفر مشمول، کمترین میزان درخواست‌کننده را در بین شهرستان‌های استان دارا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اذعان کرد: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تا پایان سال گذشته حدود 3 هزار و 600 نفر بودند که از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کردند.

وی درباره افزایش‌های دستمزدی که برای کارگران اختصاص‌یافته بود، گفت: در جلسه شورای عالی کار، پیشنهاد گردید حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت که با تصویب هیأت دولت به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ریاحی ادامه داد: درعین‌حال مبلغ حق سنوات که تا پیش‌ازاین ۱۷۵ هزار تومان بود به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و 5 درصد به حداقل دستمزد افزوده شد. با این حساب، حداقل دستمزد کارگران در سال جدید ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار