کد خبر: ۸۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 31 August 2015

دستگيري 67متهم در اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان "اسدآباد" همدان ازدستگيري 67متهم در نتيجه اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در طول هفته گذشته، در سطح اين شهرستان خبر داد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ "داود علي بخشي" در تاييد خبر خود بيان داشت : ماموران انتظامي شهرستان اسدآباد به منظور نا امن کردن محلات جرم خيز ،پاکسازي نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان اقدام به اجراي طرح هاي امنيت اجتماعي در طول هفته گذشته کردند که به توفيقات و کشفيات چشمگيري دست يافت .

وي از موفقيت پليس در کشف مواد مخدر ، دستگيري معتادان تابلو ، خرده فروش ،سارق و افرادجلبي و همچنين توقيف خودروها و موتور سيکلت سواران مزاحم و متخلف درنتيجه اجراي اين گونه طرح ها خبرداد .

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد ادامه داد : علاوه بر کشف 3دستگاه خودرو سرقتي و مقداري کابل و سيم برق هوايي ،تعداد 9نفرسارق ،18نفر معتاد و خرده فروش موادمخدر،3نفرجلبي و37 نفر در حوزه هاي ساير جرائم دستگيرشدند .

سرهنگ علي بخشي در ادامه بيان داشت: همچنين تعداد 14 دستگاه خودرو و 51دستگاه موتور سيکلت مزاحم و متخلف توقيف و به پارکينگ نيز منتقل شدند .

اين مقام انتظامي درخاتمه ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم در حوزه هاي مختلف با پليس ، خواستار استمرار آن در ايجاد امنيت پايدار درسطح شهرستان شد .

کشف محموله سوختي قاچاق در اسدآباد

فرمانده انتظامي شهرستان "اسدآباد " همدان از کشف400ليتر گازوئيل قاچاق در نتيجه اجراي طرح برخورد با قاچاقچيان سوخت در سطح شهرستان خبرداد.

سرهنگ "داود علي بخشي" در اين رابطه اظهارداشت: به منظور تشديد برخورد با عاملاني که در امر قاچاق سوخت فعاليت دارند ،انتظامي شهرستان با استفاده از توان و امکانات موجود، اقدام به اجراي طرح هاي مربوطه درسطح شهرستان و محورهاي مواصلاتي نمود.

وي افزود : درطول اجراي طرح، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاري عوامل پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان از يک دستگاه کاميون ماک که با استفاده از باک هاي جاساز اقدام به قاچاق سوخت مي نمود موفق به کشف 400ليترسوخت قاچاق از نوع گازوئيل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه يادآورشد: سوخت مکشوفه به اداره تعزيرات حکومتي تحويل و متهم جهت سيرمراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.


كشف 6 دستگاه موتورسيكلت مسروقه در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از كشف تعداد 6 دستگاه موتورسيكلت مسروقه در اجراي طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

 سرهنگ "شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت: با تدابير راهبردي قرارگاه مبارزه با سرقت و در اجراي طرح مبارزه با سرقت و تشديد اقدامات كنترلي و بازدارنده در مقابله با مجرمان و سارقان، ماموران انتظامي شهرستان طي 24 ساعت گذشته موفق به شناسايي تعداد 6 دستگاه موتورسيكلت مسروقه شدند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: تلاش لازم و قانوني جهت تحويل موتورسيكلت هاي مسروقه به مالباختگان در دست اقدام قرار دارد و اين روند به منظور تنگ تر نمودن كمربند امنيتي در دستور كار پليس ملاير قرار دارد.

وی گفت: پس از تشكيل پرونده قضائي، موضوع تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه توصیه هایی به منظور جلوگیری از سرقت موتور سیکلت ارائه داد:

1. در صورت امكان موتور سيكلت را در پاركينگ پارك نماييد.

2. موتور سيكلت خود را روشن رها نكنيد .

3. در صورتي كه قصد پارك در محلهاي شلوغ داريد حتما آن را به نرده هاي حاشيه خيابان با قفل و زنجير ببنديد .

4. موتور سيكلت را به قفل چرخ قفل فرمان و سوئيچ مخفي و ساير لوازم تاخيري و بازدارنده مجهز فرمائيد .

5. از خريد و فروش موتور سيكلت به صورت قولنامه اي خصوصا از افراد ناشناس خودداري نموده و هر گونه معامله را در دفتر اسناد رسمي ثبت نماييد.

قبل از خريد از طريق مركز رايانه آگاهي از تحت تعقيب يا نبودن آن اطمينان حاصل نماييد


شناسايي و انهدام باندسارقان احشام و كشف 12 فقره سرقت

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از شناسايي و انهدام باندسارقان احشام و كشف 12 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت احشام در بخش "قرو ه درجزين" شهرستان رزن از اواخر سال گذشته و ابتداي سال جاري، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار عوامل پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي مكان هاي وقوع سرقت احشام و آثار و دلايل بدست آمده در صحنه هاي وقوع سرقت و همچنين وسايل به جامانده از سارقان و انجام تحقيقات محسوس و نامحسوس و كارهاي اطلاعاتي مستمر در نهايت يکي از سارقان كه از سارقان و مجرمين حرفه اي شهرستان بود شناسايي شد.

وي افزود: نامبرده به علت اطلاع از بزه انتسابي و ترس از دستگيري از محل سكونت خود متواري و در باغ هاي اطراف يکي از روستاها و ساختمان هاي متروكه و در حال ساخت مخفي شده بود که در نهايت با تلاش هاي شبانه روزي ماموران آگاهي، متهم مذكور که در حال تردد به همراه يکي از بستگان خود بود دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در تحقيقات به عمل آمده از نامبرده ، ابتدا منكر هرگونه سرقتي شد که با شيوه و شگردهاي خاص پليسي و تشويق و ترغيب به بازگويي حقيقت در نهايت لب به اعتراف گشود و به 12 فقره سرقت احشام بصورت شبانه از داخل منازل شهروندان با همدستي دو نفر ديگر معترف شد.

سرهنگ زارعي در ادامه بيان داشت: پس از اعترافات متهمبلافاصله همدستان وي با هماهنگي مقام قضايي دستگير و پس از تكميل تحقيقات لازم و اعترافات نامبردگان کليه مالباختگان شناسايي و محلهاي سرقت مورد تاييد قرار گرفت و پرونده بهمراه طرفين به دادسرا ارسال شد که متهمان با قرار صادره مناسب روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در خاتمه توصیه هایی جهت پیشگیری از سرقت احشام ارائه داد:

كليه اماكن نگهداري احشام با امكانات موجود محصور گردد .

از نگهداري گله جهت حفظ احشام در محل چراي دام در دشتها استفاده شود .

جهت نگهداري احشام از درب هاي آهني و قفل استفاده شود .

با چراغ قوه يا نورافكن از محل نگهداري احشام به طور مداوم بازديد و سركشي شود .

از پلاكهاي بهداشتي و شماره كوپي بر روي احشام صورت گيرد


اکثر کاربران فرق ايميل سارق و عادي را نمي دانند

نتايج تحقيق جديد موسسه امنيت اطلاعات در فضاي مجازي Intel Security نشان مي دهد که قريب 80 درصد مردم عادي قادر به تمايز بين يک ايميل فيشينگ و يک ايميل صحيح و سالم نيستند.

 فيشينگ (Phishing) به تلاش براي به دست آوردن اطلاعاتي مانند نام کاربري، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکي و… از طريق جعل يک وب سايت، آدرس ايميل و… گفته مي شود.شبکه هاي اجتماعي و وب سايت هاي پرداخت آنلاين از جمله اهداف حملات فيشينگ هستند.علاوه بر آن، ايميل هايي که با اين هدف ارسال مي شوند و حاوي پيوندي به يک وب سايت هستند در اکثر موارد حاوي بدافزار هستند.

عمل فيشينگ يا سرقت آنلاين به صورت کپي دقيق رابط گرافيکي يک وب گاه معتبر مانند بانک هاي آنلاين انجام مي شود.ابتدا کاربر از طريق ايميل و يا آگهي هاي تبليغاتي سايت هاي ديگر، به اين صفحه قلابي راهنمايي مي شود سپس از کاربر درخواست مي شود تا اطلاعاتي چون اطلاعات کارت اعتباري را وارد کند.در صورت گمراه شدن کاربر و وارد کردن اطلاعات خود، فيشرها به اطلاعات شخص دسترسي پيدا مي کنند.

دو موسسه «CBS News» و «Intel Security» در تحقيقي مشترک به بررسي دانش مردم عادي و ميزان آگاهي آنها از ايميل هاي فيشينگ و کلاهبرداري پرداخته اند 19458 نفر داوطلبانه در اين آزمون شرکت کردند که 80 درصد آنها قرباني حداقل يک ايميل فيشينگ شدند و فقط 3 درصد نمره ايمني کامل را اخذ کردند البته شايد به کاربران عادي چندان هم نبايستي خرده گرفت.يکي از ايميل هايي که در تحقيق قبلي بسياري را به اشتباه انداخت، يک ايميل صحيح بود که حاوي تبليغات بود ليکن بسياري به آن مشکوک شده بودند و به عنوان ايميل آلوده شناسايي اش کرده بودند.

نتايج اين تست براي کارشناسان امور امنيت سايبري محرز کرد تکنيک هاي فيشينگ امروزه متقاعدکننده تر و در عين حال خطرناک تر شده اند.

به گفته "سرهنگ اميني" رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان، تکنيک هاي فيشينگ هر سال پيچيده تر و فريبنده تر مي شوند و بزهکاران فضاي سايبر با ارسال اي ميل به کاربران و سپس معرفي لينکهايي، از کاربر مي خواهند تا يکسري اطلاعات هويتي و يا مالي خود را طي فرمهايي در آن سايت ارائه دهند، پس از اين اقدام از سوي کاربران، کلاهبرداران اقدام به سرقت اطلاعات وارد شدده مي کنند.همچنين احتمال دارد کاربر با يک کليک بدافزارهاي مختلف را روي رايانه شخصي خويش نصب کند.

رييس پليس فتا همدان براي دوري از عواقب اين سوءاستفاده ها به کاربران رايانه توصيه کرد: همواره آنتي ويروس خود را به روز نگاه دارند و در عين حال روي هر لينک ناشناسي که مي خواهند کليک کنند ابتدا اندکي تامل نمايند و آن را بررسي کنند.،بررسي يک پيوند به سادگي با رفتن ( و نه کليک کردن) روي آن و سپس مشاهده نشاني (URL) آن قابل انجام است.

وي مهمترين راه پيشگيري از اين کلاهبرداري را مجهز شدن به فناوري هاي پيشرفته و تدوين قوانين و مقررات لازم از سوي دولت دانست و گفت: پول و امضاي الکترونيک از جمله مصداق هاي رشد اين فناوري هاي جديد است.


دپو دو ميليارد و 300 ميليون ريالي قاچاق در همدان لو رفت

رييس پليس آگاهي استان همدان از کشف دو ميليارد و 300 ميليون ريال کالاي قاچاق در يک انبار خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: در پي خبري مبني بر اينکه فردي در حجم و اندازه وسيع اقدام به قاچاق انواع باطري هاي خودرو از شهرهاي جنوبي کشور مي نمايد و پس از دپو آنها در انباري در همدان، در فرصت هاي مناسب اقدام به فروش آنها در استان هاي ديگر کشور مي نمايد، رسيدگي به اين موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: پس از بررسي صحت و سقم اين خبر ، تحقيقات وسيعي در خصوص موضوع انجام شد که در نهايت صحت خبر واصله مورد تأييد واقع شد و مأمورن اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن همکاري با مأموران اداره اطلاعات جنايي پليس آگاهي استان، محل مورد نظر و تمام رفت و آمدهاي آن تحت کنترل قرار گرفت.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: سرانجام پس از يک ماه تعقيب و مراقبت، مأموران موفق به شناسايي انبار دپو باطري هاي قاچاق در سطح شهر همدان شدند که پس از اخذ حکم قضايي به انبار مورد نظر وارد شدند که ضمن دستگيري انبار دار، در بازرسي از انبار تعداد يک هزار و 26 عدد انواع باطري خودرويي فاقد مدارک قانوني به ارزش تقريبي دو ميليارد و سيصد ميليون ريال کشف شد.

سرهنگ زارعي اذعان داشت: در ادامه رسيدگي به اين پرونده قاچاقچي اصلي نيز دستگير شد که در بازجويي هاي صورت گرفته از وي، محل هاي دپوي ديگر باطري هاي قاچاق در تهران بزرگ نيز شناسايي شد.

رييس پليس آگاهي همدان در خاتمه اظهار داشت: با همکاري اطلاعاتي با عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران بزرگ و اقدام به موقع آن يگان تعداد 140 عدد انواع باطري قاچاق نيز توسط عوامل تهران بزرگ کشف شد.


تشديد اعمال قانون و توقيف کاميون هاي متخلف در شهرستان بهار

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از تشديد اعمال قانون و توقيف کاميون هايي خبر داد که با ورود خود به داخل معابر درون شهري تخلف و براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي کنند.

سرهنگ "جمشيد باقري" در تشريح اين خبر عنوان داشت: "شعار سلامتي و ايمني در سفر با رعايت انضباط ترافيکي و قانون مداري" که از ابتداي سال 94 سرلوحه اقدامات پليس راهور شهرستان بهار قرار گرفته بود و همچنين در خواست هاي مکرر مردم شريف شهرستان بهار مبني بر تشديد برخورد با کاميون هاي که به داخل شهر وارد شده و موجبات آلودگي صوتي و سد معبر براي شهروندان را فراهم مي کنند، باعث شد تا دستور تشديد اعمال قانون با کاميون هاي مزاحم و قانون شکن در دستور کار پليس راهور شهرستان بهار قرار گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه از ابتداي سال در آموزش هاي حضوري و چهره به چهره در جوامع مختلف هدف، توسط مربيان آموزش همگاني انتظامي شهرستان و همچنين آموزش هاي غير حضوري از طريق مصاحبه در برنامه هاي مختلف راديو، تلويزيون و نصب بنر در معابر اصلي شهر در خصوص ممنوعيت ورود کاميون ها به داخل شهر آموزش و هشدار هاي لازم به اين رانندگان داده شده است، ابراز نمود: ورود کاميون ها به محدوده معابر شهري و طرح ترافيک در هر موقع از ساعات شبانه روزي علاوه بر ايجاد مزاحمت براي ساکنين موجب وارد شدن خسارت به زير ساخت هاي شهري اعم از شکستن لوله هاي آب و ... مي گردد که از ابتداي شهريور ماه و در پي حادثه دلخراش کاميون و فوت دختر بچه معصوم در بهار، دستور تشديد برخورد با کاميونهاي متخلف که وارد محدوده شهري مي شوند در دستور کار پليس راهور اين شهرستان قرار داده شد.

اين مقام انتظامي در خاتمه از مردم مومن و شهيد پرور شهرستان بهار خواستار مشارکت همه جانبه در ايجاد امنيت پايدار در شهرستان و تماس با سامانه فوريتهاي پليسي 110 در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح شهر گرديده و آمادگي و عزم راسخ پليس را براي برخورد با هرگونه قانون شکني اعلام نمود.


سارق صندوق صدقات شهر لالجين دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از دستگيري سارقي خبر داد که از صندوق صدقات سرقت مي کرد.

 سرهنگ "جمشيد باقري" در تشريح اين خبر عنوان داشت: در پي چندين فقره گزارش از کميته امداد لالجين مبني بر ،مورد دستبرد قرار گرفتن صندوق هاي صدقات اين شهر توسط افراد نامعلوم سريعاً دستگيري اين سارق يا سارقان احتمالي در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: در نهايت شب گذشته با هوشياري پليس اين شهر ،فرد سارق که در حال سرقت از صندوق صدقات يکي از خيابان هاي شهر بود دستگير و به چندين فقره سرقت خود از اين صندوق ها در شهر لالجين اعتراف کرد.

اين مقام انتظامي افزود: سارق که حدوداً فردي 40 ساله است دليل ارتکاب خود را به اين جرم اعتياد اعلام نموده که پس از تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي اعزام و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهار در خاتمه گفت: از مردم مومن و خداجوي شهرستان بهار انتظار مي رود تا با مشارکت خود در ايجاد امنيت پايدار در اين شهرستان و تماس با سامانه فوريت هاي پليسي 110، پليس را از هرگونه جرائم مشاهده شده مطلع فرمايند.


يک ميليون و 100 هزار نخ سيگار قاچاق توسط پليس ملاير كشف شد

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از كشف يک ميليون و 100 هزار نخ سيگار قاچاق توسط پليس اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت : در راستاي اجراي چهارمين مرحله از طرح مبارزه با قاچاق كالاهاي گمرکي و دخاني ،ماموران انتظامي شهرستان ملاير در حين بررسي خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي نيسان مشكوك شدند .

وي افزود:ماموران انتظامي ضمن متوقف نمودن خودرو، در بازرسي دقيق از آن مقدار 110 كارتن ،معادل يک ميليون و 100 هزار نخ سيگار قاچاق و فاقد هرگونه مجوزقانوني را کشف کردند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در اين رابطه پرونده اي تشكيل و مراتب تحت پيگرد قانوني قرار دارد .


توقيف سواري پژو 405 با 34 ميليون ريال جريمه در همدان

رئيس پليس راهور استان همدان از توقيف يک خودروي سواري پژو 405 با 34 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده دراين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ طلايي گفت: ماموران پليس راهور شهرستان همدان در حين گشت زني در سطح شهر به يک خودروي پژو 405 برخورد کردند که بريدگي بلوار بعثت را به صورت خلاف دور زده و همچنين در حال استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي بود.

وي افزود:ماموران پليس خودرو مورد نظر را متوقف کردند و پس از اعمال قانون و استعلام از مرکز کنترل ترافيک پليس راهور مشخص شد که اين خودرو داراي129 فقره جريمه پرداخت نشده جمعاً به مبلغ 34 ميليون ريال و شكايت در سامانه اجراييات مي باشد .

رئيس پليس راهور استان همدان اعلام کرد: بر اساس ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي در صورتي كه مبلغ خلافي خودرويي بيش از 10 ميليون ريال باشد خودرو تا پرداخت كامل ديون دولتي در توقيف پليس قرار خواهد گرفت ،لذا خودرو مذكور جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ منتقل شد .

سرهنگ حسين طلايي با اشاره به ظرفيت هاي قانون جديد راهور در كنترل رفتار حادثه ساز رانندگان متخلف اعلام كرد : استعلام جرائم معوقه و همچنين نمره منفي رانندگاني كه اقدام به انجام تخلفات حادثه ساز و همچنين رانندگي خطرناك نموده اند در لحظه متوقف نمودن خودرو انجام و درصورتي كه خودرو داراي جرائم معوقه بيش از ده ميليون ريال بوده خودرو متوقف و در مواردي هم كه راننده داراي نمره منفي بيش از حد نصاب باشد گواهينامه وي اخذ خواهد شد.

وي در ادامه گفت: همچنين در محل تصادف از رانندگاني كه داراي حالات غير ارادي و مشكوك به استفاده از مواد افيوني و مسكرات مي باشند تست اعتياد با كيت هاي مخصوص انجام و در صورت مثبت بودن ، ضمن سير مراحل قضايي ، راننده به مدت شش ماه از رانندگي محروم و مبلغ 2 ميليون ريال جريمه خواهد شد .


هوشياري پليس بهار، سارقان احشام را ناکام گذاشت

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از هوشياري پليس اين شهرستان در ناکام گذاشتن سارقان احشام در حين سرقت خبر داد.

 سرهنگ "جمشيد باقري" در تشريح اين خبر بيان داشت: صاحبان احشام در بخش" لاله جين" با درست کردن آغل صحرايي در زمين هاي کشاورزي خود در اين بخش ،راهي را براي سهولت در چراندن دام هاي خود ابداع کرده بودند و شب گذشته در پي کار و تلاش روزانه از فرط خستگي مغلوب خواب شدند.

اين مقام انتظامي افزود: سارقان نيز از اين فرصت استفاده نموده و با خارج کردن گله احشام از آغل به قصد سرقت،قصد بارگيري احشام رادر خودرويي که بدين منظور در نظر گرفته بودند،داشتند کهدر طول مسير و در تاريکي شب با روئيت چراغ گردون خودروي پليس که در آن حوالي در حال گشت زني بوده فرار را بر قرار ترجيح دادند.

وي در خاتمه عنوان داشت: صبح امروز که صاحبان اين احشام سراسيمه وارد کلانتري لالجين شده و خبر از سرقت احشام و آثار مشهود آن بر روي درب آغل ، که از شکستن قفل اين درب حکايت داشت، با شنيدن ناکام ماندن سارقان در سرقت، شکر خداوند را بجا آورده و با ابراز رضايت از عملکرد کارکنان انتظامي لالجين، احشام خود را تحويل گرفتند.

خلافي خودرويي بيش از 10 ميليون ريال باشد خودرو تا پرداخت كامل ديون دولتي در توقيف پليس قرار خواهد گرفت ،لذا خودرو مذكور جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ منتقل شد .

سرهنگ حسين طلايي با اشاره به ظرفيت هاي قانون جديد راهور در كنترل رفتار حادثه ساز رانندگان متخلف اعلام كرد : استعلام جرائم معوقه و همچنين نمره منفي رانندگاني كه اقدام به انجام تخلفات حادثه ساز و همچنين رانندگي خطرناك نموده اند در لحظه متوقف نمودن خودرو انجام و درصورتي كه خودرو داراي جرائم معوقه بيش از ده ميليون ريال بوده خودرو متوقف و در مواردي هم كه راننده داراي نمره منفي بيش از حد نصاب باشد گواهينامه وي اخذ خواهد شد.

وي در ادامه گفت: همچنين در محل تصادف از رانندگاني كه داراي حالات غير ارادي و مشكوك به استفاده از مواد افيوني و مسكرات مي باشند تست اعتياد با كيت هاي مخصوص انجام و در صورت مثبت بودن ، ضمن سير مراحل قضايي ، راننده به مدت شش ماه از رانندگي محروم و مبلغ 2 ميليون ريال جريمه خواهد شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهار در خاتمه توصیه هایی به منظور جلوگیری از سرقت احشام ارائه نمود:

1. در چراگاهها و كوهستانها مراقب تردد افراد غريبه باشيد و نسبت به موارد مشكوك با حساسيت برخورد شود .

2. افرادي كه با خودروهاي وانت جهت خريد فراورده هاي دامي مثل پشم ، كشك ، كره ، پوست ، كود و غيره مراجعه مي نمايند شناسايي و نسبت به يادداشت شماره وسيله نقليه و مشخصات ظاهري اشخاص اقدام شود .

3. آغل و مكان نگهداري احشام در محلهاي امن تر پيش بيني شود.

4. از حيوانات اهلي (سگ) در محل دامداري استفاده نماييد.

5. هرگونه مورد مشكوكي را به پليس 110 اعلام نمایید.


نقاب از چهره ي فرد فرصت طلب در فضاي مجازي برداشته شد

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از برداشته شدن نقاب از چهره ي فرد فرصت طلب در فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس ملاير خبر داد.

سرهنگ" شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت : در پي شكوائيه ي واصله از فردي در خصوص دسترسي به اطلاعات شخصي اش از طريق شبكه ي پيام رسان تلگرام توسط فردي ناشناس ، موضوع در دستور كار انتظامي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: با تلاش كارشناسان و متخصصان پليس فتا ، مشخص شد كه فرد فرصت طلبي در پي برقراري ارتباط از طريق فضاي مجازي ، کد فعال سازي نسخه دسکتاپ پروفايل تلگرام فرد شاكي را با ترفندهاي خاص بدست آورده و اقدام به دريافت عکس ها و اطلاعات شخصي وي مي نمايد كه بلافاصله با هماهنگي مقام قضائي و بكارگيري شگردهاي خاص پليسي و انجام اقدامات فني و تخصصي اين فرد شناسائي و دستگيرشد .

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در اين رابطه نامبرده پس از تحقيقات فني و تخصصي توسط پليس ملاير و با توجه به شواهد و قرائن مستدل و موجود ، به ناچار به جرم خود اعتراف کرد كه اقدامات قانوني در اينرابطه تحت پيگيري قرار دارد .

سرهنگ ترك نيا در ادامه علت وقوع اين گونه اتفاقات را ،عدم آشنايي کامل کاربران با فضاي مجازي و نرم افزار هاي پيام رسان ،عدم نظارت خانواده ها بر فرزندان خود در هنگام استفاده از فضاي مجازي ، فاصله علمي والدين با فرزندان خود در فضاي مجازي و عدم حفاظت کامل از اطلاعات شخصي توسط کاربران دانست.

فرمانده انتظامي شهرستان ملايردر خاتمه افزود: براي جلوگيري از بروز چنين مشکلاتي توجه و رعايت توصيه هائي نظير اعلام هرگونه تهديد يا مشکل در فضاي مجازي توسط کاربران به مقام قضايي و كارشناسان پليس فتا ، آموزش نحوه استفاده از اينترنت و شبکه هاي اجتماعي توسط کاربران ، ارتقاء دانش نرم افزاري والدين ، نظارت علمي و همراهي والدين بر نحوه استفاده فرزندان از اينترنت جدي و ضروري مي باشد .


50هزار ريال جريمه جهت دير کرد تعويض گواهينامه رانندگي

رئيس پليس راهور استان همدان از جريمه 50هزار ريالي دير کرد تعويض گواهينامه رانندگي خبر داد.

سرهنگ"حسين طلايي"گفت : تعويض گواهينامه هاي رانندگي در موعد معين جز الزامات مي باشد و در صورت عدم تعويض به موقع براي هر سال مبلغ 50 هزار ريال جريمه اخذ خواهد شد.

وي در تشريح اين خبر گفت: يکي از موضوعات مهم در بحث پليس راهور، پروانه هاي رانندگي مي باشد و اخذ گواهينامه هاي رانندگي براي رانندگي با وسائل نقليه لازم الاجرا است.

اين مقام انتظامي افزود: با توجه به محدود بودن اعتبار گواهينامه هاي رانندگي بعضا مشاهده مي شود که برخي شهروندان بدون توجه به تاريخ انقضاءگواهينامه مبادرت به رانندگي مي نمايند که با توجه به مفاد آيين نامه راهنمايي و رانندگي براي سپري شدن تاريخ اعتبار با عنوان رانندگي با گواهينامه پس از پايان زمان اعتبار،با کد تخلف 2121 به مبلغ 300 هزار ريال توسط قانون گذار جريمه تعيين و در صورت مشاهده توسط ماموران راهور اعمال قانون مي گردد.

سرهنگ طلايي ادامه داد: همچنين گواهينامه تاريخ منقضي نيز با ارائه رسيد اخذ و به ادارات راهنمايي و رانندگي ارجاع مي شود وليكن در برخي از موارد شهروندان از اين قضيه اظهار بي اطلاعي مي نمايند که اين امر مانع از برخورد قانوني پليس نخواهد بود.

وي در ادامه تشريح کرد: دارندگان گواهينامه هاي رانندگي مي بايست حداقل يك ماه قبل از اتمام اعتبار گواهينامه خود به مراكز پليس +10 مراجعه و نسبت به تعويض گواهينامه خود اقدام نمايند و تعويض گواهينامه هاي رانندگي در موعد معين جز الزامات مي باشد و در صورت عدم تعويض به موقع براي هر سال دير کرد ، مبلغ 50 هزار ريال جريمه ديرکرد اخذ و همچنين از جهت استفاده از مزاياي قانوني گواهينامه هاي معتبر با مشكل مواجه خواهند شد .

رئيس پليس راهور استان در خاتمه افزود : در 5 ماهه اول سال جاري بيش از 700 گواهينامه كه تاريخ آن منقضي شده بود توسط ماموران پليس راهور پس از اعمال قانون ضبط و مالكان آن جهت تعويض گواهينامه خود به مراكز پليس +10 ارجاع داده شدند.


کشف 22 دستگاه موتورسيكلت مسروقه در همدان

ماموران پليس آگاهي استان همدان 22 دستگاه موتورسيکلت مسروقه را کشف و به پارکينگ منتقل کردند.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: در پي مراجعه ماموران پليس آگاهي به پاركينگ هاي سطحاستان وكنترل و استعلام موتورسيكلت هاي توقيفي وتصادفي موجود، 22 دستگاه موتورسيكلت مسروقه کشف شد.

وي افزود: در ادامه مالباختگان اين وسايط نقليه شناسايي و موتورسيكلت هاي کشف شده تحويل آنان شد.


دستگيري سارق و کشف 2 دستگاه خودرو مسروقه در همدان

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري يک نفر سارق حرفه اي و کشف 2 دستگاه خودرو مسروقه در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: در پي افزايش سرقت خودرو پرايد در سطح شهر همدان، كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت اين پليس با بررسي وكنترل خودروهاي مسروقه كه بصورت رها شده در حاشيه شهر كشف مي شدند، در نهايت طي تحقيقات به عمل آمده و بررسي محتويات به جا مانده از سارقان در داخل يكدستگاه خودرو پرايد مكشوفه در نهايت با اقدامات فني واستعلامات صورت گرفته يکي از سارقان سابقه دار که در امر سرقت خودرو فعال بود شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

وي با اشاره به اينکه در بازرسي به عمل آمده از منزل متهم يک دستگاه خودرو پرايد سرقتي کشف شد اظهار داشت: متهم پس از انتقال به اداره پليس تحت بازجويي قرار گرفت که ابتدا منكر هرگونه سرقتي شد اما با ارائه دلايل مستند، چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و لب به اعتراف گشود وبه سرقت دو دستگاه خودرو پرايد اقرار کرد.

سرهنگ زارعي در خاتمه گفت: پس از شناسايي مالباختگان، خودروهاي مكشوفه به آنان مسترد شد که در ادامه پرونده تتشکيل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد که در اين راستا متهم با قرار صادره روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان توصیه هایی جهت پیشگیری از سرقت خودرو ارائه نمود:

از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید . سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند .

در صورت پنچر شدن خودرو برای خروج از خودرو و تعویض چرخ ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرح کنید .

چنانچه شیشه ویا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید .

در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل کنید .

هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن دربها و شیشه اطمینان حاصل نمایید .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار